دکه فروشگاهی, دکه فروشگاهی سیار, دکه فروشگاهی سیار جادار

فود تراک سوغات محلی

فود تراک سوغات محلی

یکی از ایده های بکر و جذاب برای داشتن یک کسب و کار به روز، فود تراک سوغات محلی می باشد. این سازه با داشتن امکانات و تجهیزات مختلف امکان فروش و ارائه انواع سوغات های محلی را برای شما فراهم نموده است.

امروزه با تغییر شیوه عرضه و تقاضا در بین مشاغل مختلف و هم چنین مشتریان و افراد جامعه، شاهد فعالیت سازه های پرتابل و چرخ دار مانند فود تراک فست فود، فود تراک غذا ایرانی، کافه فود تراک، فود تراک میوه، فود تراک بستنی فالوده و… هستیم.

کوچه و خیابان های شهر، پر شده از کسب و کار هایی که به صورت چرخ دار فعالیت دارند و باعث زیبا تر شدن فضای شهری شده اند. راه اندازی یک کسب و کار به روز و با توجه به تغییر شیوه تقاصای مشتریان، شاید این روز ها کار دشواری به نظر برسد، اما حضور فود تراک ها و سایر سازه های پرتابل، این امکان را فراهم نموده اند تا افراد بتواند با کم ترین سرمایه بودجه کسب و کار مورد علاقه خود را ایجاد نمایند.

امروزه به دلیل گرانی اجاره بهای یک مغازه و یا قیمت خرید آن، بسیاری از کسب و کار ها به سمت پرتابل و چرخ دار شدن سوق پیدا کرده اند و محصولات و خدمات خود را از طریق یک سازه پیش ساخته به فروش می رسانند.

این دسته از سازه ها، بر اساس نوع خدمات و یا محصولات شما، تجهیز می شوند. سازه هایی که به صورت چرخ دار ساخته می شوند، از قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای برخوردار شده اند و به عنوان یکی از بهترین گزینه های به منظور راه اندازی کسب و کار شناخته می شوند.

در این مطلب مجموعه دالیا گروپ تصمیم دارد به صورت کامل به معرفی فود تراک سوغات محلی بپردازد و در انتها، نکات و راهکار هایی را در جهت کسب درآمد با انواع کانکس مانند کانکس ۶ متری دست دوم بیش تر از این بیزینس ارائه کرده است. با ما همراه باشید.

معرفی فود تراک سوغات محلی

به کار گیری فود تراک ها می تواند در شرایط فعلی جامعه و اوضاع اقتصادی حاکم، بهترین گزینه ممکن به شمار آید. چرا که با داشتن تجهیزات و قیمت مناسب، امکان راه اندازی هر نوع کسب و کار و بیزینس را برای افراد میسر می کند.

فود تراک سوغات محلی به عنوان یک سازه پیش ساخته به شمار می آید که از متریال فایبر گلاس ساخته می شود. البته از سایر متریال ها مانند گالوانیزه، آلومنیوم و یا آهن می توان برای ساخت فود تراک سوغات محلی استفاده نمود که با در نظر گرفتن ویژگی ها و مزایایی که فایبر گلاس در خود دارد، بهترین گزینه برای ساخت فود تراک محسوب می شود.

فود تراک سوغات محلی

معرفی فود تراک سوغات محلی

در قسمت زیرین سازه فود تراک سوغات محلی، یک یا دو محور دو چرخ، با توجه به ابعاد و اندازه فود تراک تعبیه می شود که امکان حمل و نقل و جا به جایی آن را فراهم می کند. شما می توانید به وسیله مالبندی که برای این سازه تعبیه شده است، فود تراک را به هر نوع خودرویی متصل کنید و جا به جایی آن را برای فروش انواع سوغات های محلی و بومی، انجام دهید.

البته برخی از امکانات به صورت پیشفرض از سوی تولید کننده فود تراک سوغات محلی برای این سازه در نظر گرفته شده اند که از مهم ترین آن ها می توانیم به سیستم نورپردازی، کابینت، پیشخوان، قفسه بندی، کانتر، پمپ و شیر برقی، سیستم آب و فاضلاب و… اشاره کنیم که همگی با توجه به نوع خدمات و یا محصولات شما قابل تغییر می باشند.

چرا برای ساخت فود تراک سوغات محلی از فایبرگلاس استفاده می شود؟

فایبرگلاس با توجه به مزایا و ویژگی هایی که دارد، یکی از بهترین متریال های موجود برای ساخت فود تراک سوغات محلی محسوب می شود. در ادامه این بخش از مطلب، مجموعه تولیدی دالیا گروپ تصمیم دارد به صورت کامل مزایای استفاده از فایبر گلاس برای ساخت فود تراک را برای شما شرح دهد:

  • وزن سبک
  • دارای قابلیت تعمیر
  • حمل و نقل آسان
  • مقاوم در برابر عوامل جوی مانند باد و باران
  • سرعت ساخت بالا
  • شکل پذیری آسان و راحت
  • مقاوم در برابر جانوران موذی
  • مستحکم

نکاتی در مورد سفارش و خرید فود تراک سوغات محلی

شما به عنوان مالک فود تراک سوغات محلی وظیفه دارید تا پیش از ثبت سفارش این سازه، نکاتی را در مورد چیدمان، جا نمایی تجهیزات و لوازم، ابعاد و اندازه، طراحی خارجی و… بدانید. در این بخش از مطلب تیم طراحی و تولید دالیا به صورت کامل نکات لازم و ضروری را در مورد موارد نام برده شده برای شما شرح داده است.

فود تراک سوغات محلی

نکاتی در مورد خرید و سفارش فود تراک سوغات محلی

شما با توجه و رعایت این موارد، می توانید با اطمینان خاطر بیش تری خرید فود تراک سوغات محلی را انجام دهید. هم چنین با توجه به این نکات، می توانید سرعت عمل بیش تری در آماده سازی سفارش های مشتریان خود داشته باشید:

بررسی چیدمان فود تراک سوغات محلی

پیش از این که برای خرید فود تراک سوغات محلی اقدام کنید، لازم است به عنوان یک صاحب کسب و کار، با نحوه چیدمان داخلی این سازه آشنا باشید. در واقع باید لوازم و تجهیزات را به گونه در داخل این سازه جا نمایی کنید تا در حین آماده سازی سفارشات مشتریان، سرعت عمل بالا تری را از خود به نمایش بگذارید.

در صورتی که در این زمینه تخصص و تجربه کافی را ندارید، می توانید با مشاورین دالیا گروپ از طریق شماره ۰۹۱۲۶۷۵۱۹۸۷ در تماس باشید.

بررسی ابعاد فود تراک سوغات محلی

ابعاد و اندازه فود تراک سوغات محلی می تواند نقش مهمی بر روی طراحی و همین طور چیدمان داخلی آن داشته باشد. به طور معمول فود تراک ها در ابعاد ۴ متر و ۲۷ سانتی متر، ۴ متر و ۸۸ سانتی متر و ۶ متر و ۷۱ سانتی ساخته می شوند.

اما لازم است بدانید که بسته به تجهیزات و لوازم و وسایل مرتبط با کسب و کار شما، امکان تغییر این ابعاد وجود داشته و به شما کمک می کند تا سازه ای را کاملا انحصاری و متناسب با کسب و کار خود داشته باشید.

بررسی فضای داخلی فود تراک سوغات محلی

به منظور راه اندازی یک فود تراک سوغات محلی ایده آل، لازم است تجهیزات مورد نیاز خود را بشناسید. شما می توانید محل قرار گیری هر یک از لوازم و وسایل مورد نیاز کسب و کارتان را مشخص نمایید. در غیر این صورت ساخت فود تراک سوغات محلی به درستی انجام نخواهد شد.

بهتر است ابتدا تجهیزات مورد نیاز با کسب و کار خود را شناسایی کنید. برای جا نمایی هر کدام از یک کاغذ و خودکار استفاده نمایید. هم چنین توصیه می کنیم برای استفاده بهینه از فضای داخلی فود تراک سوغات محلی ، به سراغ شلف های آویز از سقف و یا قفسه بندی های مختلف بروید.

فود تراک سوغات محلی

بررسی فضای داخلی فود تراک سوغات محلی

در ادامه برخی از تجهیزات و لوازم مورد نیازتان را عنوان کرده ایم تا بتوانید موارد ضروری را از بین آن ها انتخاب کرده و برای هر کدام بودجه ای مناسب را در نظر بگیرید:

  • تجهیزات برودتی
  • تجهیزات پخت
  • میز کار و آماده سازی
  • سینک ظرفشویی
  • تجهیزات گرمایشی
  • کابینت و انبار
  • فضای سرو
  • تهویه

آشنایی با برند سازی فود تراک سوغات محلی

از مهم ترین مواردی که باید پیش از طراحی و حتی ساخت فود تراک سوغات محلی به آن توجه نمایید، علاوه بر چیدمان داخلی و استفاده درست و بهینه از فضایی که در اختیار دارید، برند سازی آن می باشد.

لازم است به این نکته توجه نمایید که برای سفارش گیری و هم چنین تحویل سفارش مشتریان، به یک پنجره دو دهنه و یا دو پنجره مجزا نیاز خواهید داشت. این کار روند سفارش گیری و تحویل سفارشات را سرعت می بخشد.

لازم است در زمان طراحی و ساخت فود تراک سوغات محلی، به این نکته توجه داشته باشید تا مشتریان تازه وارد، بتوانند صفی مجزا از مشتریان منتظر سفارش تشکیل دهند. همین طور با این کار کارایی کارکنان نیز افزایش پیدا می کند.

در ادامه نمونه هایی دیگر از سفارشی کردن فود تراک سوغات محلی را برای شما نام خواهیم برد:

  • گرافیک های منحصر به فرد
  • رنگ های روشن
  • مانیتور
  • چراغ های ال ای دی رنگی
  • چراغ های نور مخفی زیر فود تراک
  • منو با تابلو نوری
  • منو با تخته سیاه
  • تابلو به صورت برجسته
  • سایبان
  • سیستم های صوتی
  • علائم سه بعدی
  • بزرگ بودن لوگو

بررسی جزییات طراحی فود تراک سوغات محلی

حال که مراحل طراحی و ساخت فود تراک سوغات محلی را پشت سر گذاشتید، وقت آن رسیده است تا بتوانید به صورت قانونی از کسب و کار و بیزینسی که ایجاد نموده اید، کسب درآمد داشته باشید. در این بخش از مطلب به صورت کامل مواردی که برای قانونی شدن کسب و کار خود نیاز دارید را عنوان کرده ایم:

  • برنامه های تجاری
  • مقررات بهداشتی و ایمنی
  • مجوز های مخصوص و لازم برای راه اندازی فود تراک
  • اجازه فود تراک و تجهیزات
  • مخزن نگهداری آب
  • هزینه تجهیزات
  • محاسبه تعداد نیروی کار
  • زمینه های خدمات رسانی
  • پیدا کردن سیستم POS مناسب
  • بستر های بازاریابی
فود تراک سوغات محلی

بررسی جزییات طراحی فود تراک سوغات محلی

علاوه بر تمامی موارد گفته شده، لازم است با داشتن یک برنامه مشخص، اقدام به ساخت فود تراک سوغات محلی کنید. بهتر است برای خرید کانکس ۶ متری در اصفهان و این سازه، با تولید کننده فود تراک سوغات محلی تماس بگیرید. چرا که با در نظر گرفتن بودجه و سرمایه ای که برای راه اندازی این سازه تعیین نموده اید، بهتر است با حداقل هزینه ها کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

راهکار هایی برای کسب درآمد بیش تر

راه اندازی فود تراک سوغات محلی قطع به یقین به منظور درآمد زایی صورت می پذیرد. هم چنین این امکان وجود دارد که شما به دلیل عدم داشتن تجربه کافی در زمینه کسب و کار های سیار و چرخ دار، روز ها و یا حتی ماه های اول با مشکل فروش کم مواجه شوید.

از این رو دالیا گروپ لازم دانسته است تا این بخش از مطلب را به ارائه راهکار ها و نکاتی به منظور درآمد زایی بیش تر از فود تراک سوغات محلی اختصاص دهد و تجربیات افرادی که پیش از شما از کسب و کار های پرتابل کسب درآمد کرده اند را در اختیار شما قرار دهد.

لازم است بدانید که سازه فود تراک سوغات محلی به صورت چرخ دار ساخته می شود. به همین دلیل بهتر است پیش از هر کاری، حتما محل مناسبی را برای مستقر نمودن آن انتخاب کنید.

از بهترین محل های ممکن برای فروش بیش تر می توانیم به ورودی مجتمع های تجاری – تفریحی، ورودی پارک ها و مراکز تفریحی، ورودی فرودگاه ها، ورودی مال ها، محله های پر جمعیت از کسبه و واحد های تجاری و…. اشاره کنیم.

لازم است طراحی دیواره های خارجی فود تراک سوغات محلی را با دقت و وسواس بیش تری انجام دهید تا به حد کافی جالب توجه و جذاب باشد. توصیه می کنیم اگر در این مورد تجربه ای ندارید، حتما از یک طراح کمک بگیرید. چرا که هر چه طراحی خارجی این سازه جذاب تر باشد، مشتریان بیش تری برای آشنایی با محصولات و خدمات شما به آن مراجعه خواهند کرد.

شبکه های اجتماعی و همین طور فضای مجازی می توانند ابزار های مناسبی برای برند سازی و معرفی خدمات و محصولات شما به مشتریان باشند. شما می توانید با کمک این دو ابزار علاوه بر معرفی محصولات و خدمات، برند سازی فود تراک سوغات محلی را نیز انجام دهید. هم چنین با به اشتراک گذاشتن موقعیت مکانی خود در هر روز، افراد بیش تری را برای خرید انواع سوغاتی ها ترغیب خواهید کرد.

داشتن محصولات مختلف و سوغات های بومی به صورت تخصصی (فقط یک شهر) و یا دستچینی از بهترین سوغات های بومی از شهرستان ها و شهر های مختلف ایران، می تواند باعث جذب مشتریان بیش تری شود.

فود تراک سوغات محلی

راهکار هایی برای درآمد زایی بیش تر از فود تراک سوغات محلی

در صورتی که در بین محصولات خود، سوغات خوراکی به فروش می رسانید، حتما سعی کنید که تازه و به تاریخ روز آن ها را به دست مشتریان خود برسانید.

بسته بندی های جذاب و استفاده از طرح های بومی مانند کاشی کاری ها و آیینه کاری های تاریخی، ارائه بروشور در مورد شهر و یا روستایی که سوغات آن را به فروش می رسانید و یا ارائه تخفیف ها و آفر های مختلف می توانند هر کدام یک راهکار موثر برای درآمد زایی از فود تراک سوغات محلی محسوب شوند.

البته برخورد محترمانه و مطلوب با مشتریان، داشتن یونیفرم، رعایت بهداشت و… از دیگر راهکار های کسب درآمد بیش تر از این کسب و کار می باشند که با رعایت و انجام هر کدام می توانید تاثیر آن ها در دراز مدت متوجه شوید.

Back to list