دکه فروشگاهی, دکه فروشگاهی سیار, دکه فروشگاهی سیار جادار

فود تراک غذا ایرانی

فود تراک غذا ایرانی

راه اندازی یک کسب و کار که سرمایه چندانی نیاز نداشته باشد و خیلی سریع به بازدهی برسد، شاید این روز ها کار دشواری به نظر برسد. اما وجود فود تراک غذا ایرانی می تواند یک گزینه مناسب به شمار آید.

سازه های پیش ساخته امروزه در شکل های مختلف مانند فود تراک سوپ، فود تراک فست فود، فود تراک کباب ترکی، فود تراک بلال تنوری، فود تراک میوه و سبزیجات، کافه فود تراک و…. در حال خدمات رسانی و فروش انواع محصولات و خدمات مختلف هستند که می توان آن ها را در سطح کوچه و خیابان ها مشاهده نمود.

امروزه به دلیل گرانی اجاره بهای یک مغازه و یا قیمت خرید آن، بسیاری از کسب و کار ها به سمت پرتابل و چرخ دار شدن سوق پیدا کرده اند و محصولات و خدمات خود را از طریق یک سازه پیش ساخته به فروش می رسانند.

این نوع از سازه ها با داشتن تجهیزات و امکانات مختلف، بر اساس نوع خدمات و یا محصولات شما، تجهیز می شوند و با داشتن قیمتی مقرون به صرفه و مناسب، یکی از بهترین گزینه ها برای راه اندازی کسب و کار به شمار می آیند.

فود تراک غذا ایرانی

معرفی فود تراک غذا ایرانی

در ادامه این مطلب دالیا گروپ تصمیم دارد به صورت تخصصی به معرفی فود تراک غذا ایرانی بپردازد و مسیر پیش رو شما را برای راه اندازی این کسب و کار هموار تر سازد. با ما همراه باشید.

معرفی فود تراک غذا ایرانی

همان طور که پیش تر گفته شد، فود تراک غذا ایرانی در دسته سازه های پیش ساخته قرار می گیرد. متریال مصرفی برای ساخت این سازه فایبر گلاس می باشد که به دلیل داشتن قابلیت ها و ویژگی های مختلف، در حال حاضر بهترین نوع مواد اولیه محسوب می شود.

البته از دیگر متریال هایی که می توان برای ساخت فود تراک غذا ایرانی استفاده نمود، می توانیم به گالوانیزه و یا آهن اشاره کنیم. اما با توجه به ویژگی های متریال فایبر گلاس، برای ساخت آن از این مواد اولیه استفاده می شود.

در قسمت زیرین سازه فود تراک غذا ایرانی، یک یا دو محور دو چرخ، با توجه به ابعاد و اندازه فود تراک تعبیه می شود که امکان حمل و نقل و جا به جایی آن را فراهم می کند. شما می توانید به وسیله مالبندی که برای این سازه تعبیه شده است، فود تراک را به هر نوع خودرویی متصل کنید و جا به جایی آن را برای فروش انواع غذا های ایرانی، انجام دهید.

با در نظر گرفتن شیوه عرضه و تقاضا در بین مشتریان و کسب و کار های مختلف، شما نیز باید به روز و با توجه به نیاز های مشتریان قدم بردارید. از این رو راه اندازی فود تراک غذا ایرانی می تواند یک گزینه مناسب برای ایجاد یک کسب و کار با توجه به نیاز های مشتریان باشد.

از دیگر امکاناتی که از سوی تولید کننده فود تراک غذا ایرانی برای این سازه در نظر گرفته شده است، می توانیم از سینک ظرفشویی، شیر و پمپ برقی، سیستم نورپردازی داخلی و خارجی، سیستم آب و فاضلاب، پیشخوان، کانتر، کابینت و… اشاره کنیم.

چرا برای ساخت فود تراک غذا ایرانی از فایبرگلاس استفاده می شود؟

پیش تر گفتیم که ویژگی ها و قابلیت هایی که متریال فایبر گلاس دارد، باعث شده تا این متریال به یکی از بهترین گزینه ها برای ساخت فود تراک غذا ایرانی تبدیل شود. از این رو لازم دانستیم در این بخش از مطلب به مزایای استفاده از متریال فایبر گلاس برای ساخت فود تراک غذا ایرانی بپردازیم تا بیش از پیش با ویژگی ها و قابلیت های این مواد اولیه آشنا شوید:

  • وزن سبک
  • دارای قابلیت تعمیر
  • حمل و نقل آسان
  • مقاوم در برابر عوامل جوی مانند باد و باران
  • سرعت ساخت بالا
  • شکل پذیری آسان و راحت
  • مقاوم در برابر جانوران موذی
  • مستحکم

نکاتی در مورد سفارش و خرید فود تراک غذا ایرانی

پیش از این که برای خرید فود تراک غذا ایرانی اقدام کنید، بهتر است به عنوان مالک این کسب و کار، نکاتی را در مورد تجهیزات مورد نیاز، ابعاد و اندازه فود تراک، طراحی خارجی، جا نمایی تجهیزات، چیدمان و… آن بدانید.

در این بخش از مطلب مجموعه تولیدی دالیا گروپ تصمیم دارد به صورت کامل تمامی این نکات را برای شما شرح دهد. شما با رعایت و انجام این موارد می توانید راه اندازی فود تراک غذا ایرانی را با اطمینان خاطر بیش تری انجام دهید:

بررسی چیدمان فود تراک غذا ایرانی

پیش از این که برای خرید فود تراک غذا ایرانی اقدام کنید، لازم است به عنوان یک صاحب کسب و کار، با نحوه چیدمان داخلی این سازه آشنا باشید. در واقع باید لوازم و تجهیزات را به گونه در داخل این سازه جا نمایی کنید تا در حین آماده سازی سفارشات مشتریان، سرعت عمل بالا تری را از خود به نمایش بگذارید.

در صورتی که در این زمینه تخصص و تجربه کافی را ندارید، می توانید با مشاورین دالیا گروپ از طریق شماره ۰۹۱۲۶۷۵۱۹۸۷ در تماس باشید.

بررسی ابعاد فود تراک غذا ایرانی

ابعاد و اندازه فود تراک غذا ایرانی می تواند نقش مهمی بر روی طراحی و همین طور چیدمان داخلی آن داشته باشد. به طور معمول فود تراک ها در ابعاد ۴ متر و ۲۷ سانتی متر، ۴ متر و ۸۸ سانتی متر و ۶ متر و ۷۱ سانتی ساخته می شوند.

فود تراک غذا ایرانی

بررسی ابعاد و اندازه فود تراک غذا ایرانی

اما لازم است بدانید که بسته به تجهیزات و لوازم و وسایل مرتبط با کسب و کار شما، امکان تغییر این ابعاد وجود داشته و به شما کمک می کند تا سازه ای را کاملا انحصاری و متناسب با کسب و کار خود داشته باشید.

بررسی فضای داخلی فود تراک غذا ایرانی

به منظور راه اندازی یک فود تراک غذا ایرانی ایده آل، لازم است تجهیزات مورد نیاز خود را بشناسید. شما می توانید محل قرار گیری هر یک از لوازم و وسایل مورد نیاز کسب و کارتان را مشخص نمایید. در غیر این صورت ساخت فود تراک غذا ایرانی به درستی انجام نخواهد شد.

بهتر است ابتدا تجهیزات مورد نیاز با کسب و کار خود را شناسایی کنید. برای جا نمایی هر کدام از یک کاغذ و خودکار استفاده نمایید. هم چنین توصیه می کنیم برای استفاده بهینه از فضای داخلی فود تراک غذا ایرانی، به سراغ شلف های آویز از سقف و یا قفسه بندی های مختلف بروید.

در ادامه برخی از تجهیزات و لوازم مورد نیازتان را عنوان کرده ایم تا بتوانید موارد ضروری را از بین آن ها انتخاب کرده و برای هر کدام بودجه ای مناسب را در نظر بگیرید:

  • تجهیزات برودتی
  • تجهیزات پخت
  • میز کار و آماده سازی
  • سینک ظرفشویی
  • تجهیزات گرمایشی
  • کابینت و انبار
  • فضای سرو
  • تهویه

آشنایی با برند سازی فود تراک غذا ایرانی

از مهم ترین مواردی که باید پیش از طراحی و حتی ساخت فود تراک غذا ایرانی به آن توجه نمایید، علاوه بر چیدمان داخلی و استفاده درست و بهینه از فضایی که در اختیار دارید، برند سازی آن می باشد.

لازم است به این نکته توجه نمایید که برای سفارش گیری و هم چنین تحویل سفارش مشتریان، به یک پنجره دو دهنه و یا دو پنجره مجزا نیاز خواهید داشت. این کار روند سفارش گیری و تحویل سفارشات را سرعت می بخشد.

لازم است در زمان طراحی و ساخت فود تراک غذا ایرانی، به این نکته توجه داشته باشید تا مشتریان تازه وارد، بتوانند صفی مجزا از مشتریان منتظر سفارش تشکیل دهند. همین طور با این کار کارایی کارکنان نیز افزایش پیدا می کند.

فود تراک غذا ایرانی

آشنایی با برند سازی فود تراک غذا ایرانی

در ادامه نمونه هایی دیگر از سفارشی کردن فود تراک غذا ایرانی را برای شما نام خواهیم برد:

  • گرافیک های منحصر به فرد
  • رنگ های روشن
  • مانیتور
  • چراغ های ال ای دی رنگی
  • چراغ های نور مخفی زیر فود تراک
  • منو با تابلو نوری
  • منو با تخته سیاه
  • تابلو به صورت برجسته
  • سایبان
  • سیستم های صوتی
  • علائم سه بعدی
  • بزرگ بودن لوگو

بررسی جزییات طراحی فود تراک غذا ایرانی

حال که مراحل طراحی و ساخت فود تراک غذا ایرانی را پشت سر گذاشتید، وقت آن رسیده است تا بتوانید به صورت قانونی از کسب و کار و بیزینسی که ایجاد نموده اید، کسب درآمد داشته باشید. در این بخش از مطلب به صورت کامل مواردی که برای قانونی شدن کسب و کار خود نیاز دارید را عنوان کرده ایم:

  • برنامه های تجاری
  • مقررات بهداشتی و ایمنی
  • مجوز های مخصوص و لازم برای راه اندازی فود تراک
  • اجازه فود تراک و تجهیزات
  • مخزن نگهداری آب
  • هزینه تجهیزات
  • محاسبه تعداد نیروی کار
  • زمینه های خدمات رسانی
  • پیدا کردن سیستم POS مناسب
  • بستر های بازاریابی

علاوه بر تمامی موارد گفته شده، لازم است با داشتن یک برنامه مشخص، اقدام به ساخت فود تراک غذا ایرانی کنید. بهتر است برای خرید این سازه، با تولید کننده فود تراک غذا ایرانی تماس بگیرید. چرا که با در نظر گرفتن بودجه و سرمایه ای که برای راه اندازی این سازه تعیین نموده اید، بهتر است با حداقل هزینه ها کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

راهکار هایی برای کسب درآمد بیش تر از فود تراک غذا ایرانی

هر فردی از راه اندازی کسب و کار و یک بیزینس جدید، تصمیم دارد تا درآمد مطلوبی از آن به دست آورد. از این رو مجموعه دالیا لازم دانسته است تا این بخش از مطلب را به ارائه راهکار هایی برای درآمد زایی از طریق فود تراک غذا ایرانی اختصاص دهد.

در ادامه نکاتی را برای شما شرح می دهیم که بر اساس تجربه به دست آمده اند. شما با توجه و انجام آن ها می توانید به جلب و جذب مشتریان بیش تر کمک کنید و درآمد مطلوبی را برای خود رقم بزنید.

فود تراک غذا ایرانی

راهکار هایی برای کسب درآمد بیش تر از فود تراک غذا ایرانی

بهتر است بدانید که محل مستقر کردن فود تراک غذا ایرانی تاثیر چشم گیری بر روی درآمد شما دارد. توصیه می کنیم حتما برای انتخاب محل استقرار این سازه، دقت و وسواس زیادی به خرج دهید. به طور مثال ورودی مال ها، ورودی مراکز تفریحی، ورودی پارک ها، ورودی مجتمع های تجاری – تفریحی، محله های پر تردد از عابرین پیاده و سواره، محله های پر جمعیت از واحد های مسکونی، محله های شلوغ از کسبه های بومی و… می توانند بهترین گزینه برای مستقر نمودن سازه فود تراک غذا ایرانی محسوب شوند.

هر زمان در هر کجای شهر که بودید، می توانید محل استقرار این سازه را تغییر دهید و مشتریان بیش تری را پاسخگو باشد.

طراحی دیواره های خارجی فود تراک غذا ایرانی می تواند از دیگر عوامل موثر در جذب مشتری باشد. هر چه دیواره های خارجی جذاب تر و جالب توجه تر طراحی شده باشند، بدون تردید افرادی بیش تری برای مشاهده محصولات شما جذب خواهند شد و شما می توانید غذا های ایرانی خود را به فروش برسانید.

ارائه یک منو بر اساس سلیقه بیش تر افراد جامعه، از دیگر راهکار های درآمد زایی به شمار می آید. بهتر است گزینه های منو را به گونه ای انتخاب کنید که با سلیقه عموم افراد سازگاری داشته باشد. هم چنین می توانید چند آیتم را به عنوان آیتم روز و یا غذای روز در نظر بگیرید.

فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نیز ابزاری محسوب می شوند که با کمک آن ها می توانید علاوه بر برند سازی، کسب و کار خودتان را معرفی کنید. شما این امکان را دارید تا با کمک این ابزار ها، بیزینس خود را معرفی کنید و در هر روز موقعیت مکانی فود تراک غذا ایرانی را به اشتراک بگذارید تا افرادی که در پیرامون شما سکونت دارند و یا مشغول به کار هستند، برای خرید غذای ایرانی به فود تراک شما مراجعه کنند.

استفاده از مواد اولیه تازه و با تاریخ روز، علاوه بر این که تاثیر به سزایی در کیفیت غذا های طبخ شده دارد، می تواند باعث جلب رضایت مشتریان شده و آن ها را برای خرید بیش تر ترغیب کند.

رعایت بهداشت و نظافت، داشتن یونیفرم، برخورد مناسب و محترمانه با مشتریان و… هر کدام می توانند به تنهایی به عنوان یک راهکار برای کسب درآمد بیش تر شناخته شوند که با رعایت و انجام آن ها می توانید به جذب مشتری بیش تر کمک کنید و در آخر درآمد مورد نظر خود را به دست آورید.

Back to list