دکه فروشگاهی, دکه فروشگاهی سیار, دکه فروشگاهی سیار جادار

معرفی فود تراک تنقلات

فود تراک تنقلات

فودتراک یا رستوران سیار، نوعی رستوران متحرک است که غذای خود را در داخل ون، کامیون و یا بیرون از خودرویی که به آن متصل می شود، تهیه و ارائه می کند. فود تراک ها ابتدا در شهرهای بزرگ آمریکا شروع به کار کرده و با موفقیت هایی که برای آن ها در حال ایجاد بود، به دیگر کشورهای جهان هم گسترش یافتند. در ادامه مطلب قصد معرفی فود تراک تنقلات را داریم. پس اگر شما هم قصد راه اندازی کسب و کار سیار خود را دارید همراه ما باشید.

فودتراک ها با سطح کمتری نسبت به رستوران ها و همچنین ارائه منوی متنوع و خلاقانه، مورد پسند مردم قرار دارد و تبدیل به یک صنعت در حال رشد شده اند. به دلیل اینکه فودتراک ها عموما به شکل سیار میباشند، این امر امکان رسیدن به مشتریان در نقاط گوناگون را برای آن ها فراهم می کند و موجب افزایش قابل توجه درآمد آنان می شود. اگر شما نیز قصد راه و اندازی و احداث این کسب و کار را دارید میتوانید با دالیا گروپ تماس بگیرید تا ما شما را در گروه صنعتی دالیا سازه به بهترین شکل راهنمایی کنیم.

فود تراک تنقلات، نام دیگر فود تراک مارکت می باشد که با داشتن امکانات یک سوپر مارکت کوچک، امکان ارائه انواع محصولات و اقلام سوپر مارکتی را برای شما فراهم کرده است.

با تغییر نحوه عرضه و تقاضا در بین مشتریان و کسب و کار های گوناگون، در حال حاضر شاهد حضور و فعالیت اغلب بیزینس ها و مشاغل به شکل متحرک و سیار هستیم که در قالب فود تراک و با نام ها و اسامی گوناگون، محصولات و خدمات خود را ارائه می دهند.

این روز ها بیش تر افراد به علت مشغله های روزمره، در تلاش اند تا در زمان نیاز های خود را برطرف کنند. به خصوص اگر این نیاز ها در زمینه مواد غذایی باشد! زیرا که سازه های سیار که محصولات و خدمات مختلفی را ارائه می دهند، در جای جای کوچه و خیابان های شهر به چشم می خورند و در زمینه مواد غذایی و انواع خوراکی ها فعالیت می کنند.

فود تراک تنقلات

فود تراک تنقلات چیست؟

از این رو راه اندازی یک فود تراک تنقلات می تواند یک ایده نو به منظور کارآفرینی و اشتغال زایی به شمار آید. در واقع اگر گشتی در کوچه و خیابان های شهر خود بزنید، می توانید در مکان هایی به نام استریت فود و یا کنار گذر کوچه و خیابان های شهر، سازه هایی چرخ دار و پرتابل را مشاهده کنید که با نام های گوناگون مانند فود تراک بستنی، فود تراک غذا محلی، کافه فود تراک و… فعالیت دارند.

در ادامه مجموعه دالیا در نظر دارد تا به معرفی فود تراک تنقلات بپردازد و در انتها راهکار ها و نکاتی را درباره شیوه درآمد زایی از این کسب و کار برای شما شرح دهد. با ما همراه باشید.

معرفی فود تراک تنقلات

فود تراک تنقلات به عنوان یک سازه پیش ساخته شناخته می شود که به منظر ساخت آن از متریال فایبر گلاس استفاده می شود. البته از گالوانیزه، آلومینیوم و یا حتی آهن می توان جهت تولید فود تراک تنقلات استفاده نمود.

اما با توجه به مزایا و ویژگی های فایبر گلاس که در ادامه بیش تر در مورد آن صحبت میکنیم، در حال حاضر بهترین نوع مواد اولیه شناخته می شود.

سازه فود تراک تنقلات، با کمک میلگرد و سایر مواد و مصالح، مقاوم سازی شده و در مقابل شرایط جوی گوناگون، استحکام و مقاومت چشم گیری را از خود به نمایش می گذارد. تولید کننده فود تراک تنقلات، تجهیزات و امکانات دیگری همچون نورپردازی خارجی، نورپردازی داخلی، سیستم آب و فاضلاب، شیر و پمپ برقی، کانتر، پیشخوان و… را نیز برای این محصول در نظر گرفته است.

البته ناگفته نماند که هر یک از تجهیزات و امکانات تعبیه شده، بر اساس محصولات و خدمات شما قابل تغییر هستند. از این رو لازم است پیش از این که برای ثبت سفارش فود تراک تنقلات اقدام کنید، حتما نوع محصولات و خدمات خود را معین نمایید.

با توجه به ابعاد و اندازه ای که شما برای فود تراک تنقلات خود در نظر دارید، یک یا چندین محور دو چرخ در قسمت زیرین آن تعبیه میشود. پس از آن شما این امکان را دارید تا به کمک مالبند متصل شده به سازه فود تراک، آن را به هر نوع خودرویی متصل کنید و عمل جا به جایی و حمل و نقل و آن را انجام دهید.

این امکان از سوی گروه صنعتی دالیا سازه فراهم شده است تا افرادی که تصمیم به اشتغال زایی و کارآفرینی دارند، بتوانند خرید فود تراک تنقلات را با هر میزان و مقدار بودجه و سرمایه انجام دهند. از این رو لازم است برای برآورد هزینه ها و همچنین دریافت مشاوره رایگان با شماره ۰۹۱۲۶۷۵۱۹۸۷ در تماس باشید.

چرا برای ساخت فود تراک تنقلات از فایبرگلاس استفاده می شود؟

پیش تر اشاره کردیم که متریال های مختلفی در جهت ساخت فود تراک تنقلات مورد استفاده قرار می گیرند که از مهم ترین آن ها می توانیم به آلومینیوم، گالوانیزه و یا آهن اشاره کنیم. اما با توجه به خواص و ویژگی ها و همین طور مزایایی که متریال فایبر گلاس در اختیار ما قرار می دهد، در حال حاضر بهترین نوع مواد اولیه شناخته می شود:

  • وزن سبک
  • دارای قابلیت تعمیر
  • حمل و نقل آسان
  • مقاوم در برابر عوامل جوی مانند باد و باران
  • سرعت ساخت بالا
  • شکل پذیری آسان و راحت
  • مقاوم در برابر جانوران موذی
  • مستحکم

نکاتی در مورد سفارش و خرید فود تراک تنقلات

شیوه راه اندازی یک کسب و کار سیار و پرتابل، به طور کامل با نحوه راه اندازی یک واحد تجاری با نام مغازه، تفاوت های زیادی دارد. از این رو مجموعه تولیدی دالیا تصمیم دارد در این بخش از مطلب نکاتی را در زمینه چیدمان، جا نمایی تجهیزات، ابعاد و اندازه و حتی برند سازی فود تراک تنقلات را بیان کند.

فود تراک تنقلات

نکاتی در مورد خرید و سفارش فود تراک تنقلات

توجه داشته باشید که باید با توجه به این موارد، سفارش فود تراک تنقلات را ثبت کنید. چرا که باید تجهیزات، اندازه و در نهایت کارایی فود تراک برای کسب و کار شما متناسب و مطلوب باشد. در غیر این صورت ممکن است در زمان درآمد زایی و یا فروش محصولات و خدمات خود دچار مشکل شوید:

چیدمان فود تراک تنقلات

پیش از این که برای خرید فود تراک تنقلات اقدام کنید، لازم است به عنوان یک صاحب کسب و کار، با نحوه چیدمان داخلی این سازه آشنا باشید. در واقع باید لوازم و تجهیزات را به گونه در داخل این سازه جا نمایی کنید تا در حین آماده سازی سفارشات مشتریان، سرعت عمل بالا تری را از خود به نمایش بگذارید.

در صورتی که در این زمینه تخصص و تجربه کافی را ندارید، می توانید با مشاورین دالیا گروپ از طریق شماره ۰۹۱۲۶۷۵۱۹۸۷ در تماس باشید.

ابعاد فود تراک تنقلات

ابعاد و اندازه فود تراک تنقلات می تواند نقش مهمی بر روی طراحی و همین طور چیدمان داخلی آن داشته باشد. به طور معمول فود تراک ها در ابعاد ۴ متر و ۲۷ سانتی متر، ۴ متر و ۸۸ سانتی متر و ۶ متر و ۷۱ سانتی ساخته می شوند.

اما لازم است بدانید که بسته به تجهیزات و لوازم و وسایل مرتبط با کسب و کار شما، امکان تغییر این ابعاد وجود داشته و به شما کمک می کند تا سازه ای را کاملا انحصاری و متناسب با کسب و کار خود داشته باشید.

فضای داخلی فود تراک تنقلات

به منظور راه اندازی یک فود تراک تنقلات ایده آل، لازم است تجهیزات مورد نیاز خود را بشناسید. شما می توانید محل قرار گیری هر یک از لوازم و وسایل مورد نیاز کسب و کارتان را مشخص نمایید. در غیر این صورت ساخت فود تراک تنقلات به درستی انجام نخواهد شد.

بهتر است ابتدا تجهیزات مورد نیاز با کسب و کار خود را شناسایی کنید. برای جا نمایی هر کدام از یک کاغذ و خودکار استفاده نمایید. هم چنین توصیه می کنیم برای استفاده بهینه از فضای داخلی فود تراک تنقلات، به سراغ شلف های آویز از سقف و یا قفسه بندی های مختلف بروید.

در ادامه برخی از تجهیزات و لوازم مورد نیازتان را عنوان کرده ایم تا بتوانید موارد ضروری را از بین آن ها انتخاب کرده و برای هر کدام بودجه ای مناسب را در نظر بگیرید:

  • تجهیزات برودتی
  • تجهیزات پخت
  • میز کار و آماده سازی
  • سینک ظرفشویی
  • تجهیزات گرمایشی
  • کابینت و انبار
  • فضای سرو
  • تهویه

برند سازی فود تراک تنقلات

از مهم ترین مواردی که باید پیش از طراحی و حتی ساخت فود تراک تنقلات به آن توجه نمایید، علاوه بر چیدمان داخلی و استفاده درست و بهینه از فضایی که در اختیار دارید، برند سازی آن می باشد.

لازم است به این نکته توجه نمایید که برای سفارش گیری و هم چنین تحویل سفارش مشتریان، به یک پنجره دو دهنه و یا دو پنجره مجزا نیاز خواهید داشت. این کار روند سفارش گیری و تحویل سفارشات را سرعت می بخشد.

فود تراک تنقلات

نحوه برند سازی فود تراک تنقلات

لازم است در زمان طراحی و ساخت فود تراک تنقلات، به این نکته توجه داشته باشید تا مشتریان تازه وارد، بتوانند صفی مجزا از مشتریان منتظر سفارش تشکیل دهند. همین طور با این کار کارایی کارکنان نیز افزایش پیدا می کند.

در ادامه نمونه هایی دیگر از سفارشی کردن فود تراک تنقلات را برای شما نام خواهیم برد:

  • گرافیک های منحصر به فرد
  • رنگ های روشن
  • مانیتور
  • چراغ های ال ای دی رنگی
  • چراغ های نور مخفی زیر فود تراک
  • منو با تابلو نوری
  • منو با تخته سیاه
  • تابلو به صورت برجسته
  • سایبان
  • سیستم های صوتی
  • علائم سه بعدی
  • بزرگ بودن لوگو

جزییات طراحی فود تراک تنقلات

حال که مراحل طراحی و ساخت فود تراک تنقلات را پشت سر گذاشتید، وقت آن رسیده است تا بتوانید به صورت قانونی از کسب و کار و بیزینسی که ایجاد نموده اید، کسب درآمد داشته باشید. در این بخش از مطلب به صورت کامل مواردی که برای قانونی شدن کسب و کار خود نیاز دارید را عنوان کرده ایم:

  • برنامه های تجاری
  • مقررات بهداشتی و ایمنی
  • مجوز های مخصوص و لازم برای راه اندازی فود تراک
  • اجازه فود تراک و تجهیزات
  • مخزن نگهداری آب
  • هزینه تجهیزات
  • محاسبه تعداد نیروی کار
  • زمینه های خدمات رسانی
  • پیدا کردن سیستم POS مناسب
  • بستر های بازاریابی

علاوه بر تمامی موارد گفته شده، لازم است با داشتن یک برنامه مشخص، اقدام به ساخت فود تراک تنقلات کنید. بهتر است برای خرید این سازه، با تولید کننده فود تراک تنقلات تماس بگیرید. چرا که با در نظر گرفتن بودجه و سرمایه ای که برای راه اندازی این سازه تعیین نموده اید، بهتر است با حداقل هزینه ها کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

چگونه از فود تراک تنقلات درآمد داشته باشیم؟

به طور معمول ایجاد و راه اندازی یک کسب و کار، با هدف اشتغال زایی و در نهایت کسب درآمد صورت می پذیرد. از این رو لازم است افرادی که تصمیم به راه اندازی فود تراک تنقلات می گیرند، با رعایت برخی نکات، به درآمد مطلوب مد نظر خود دست پیدا کنند.

فود تراک تنقلات

چگونه از فود تراک تنقلات درآمد داشته باشیم؟

لازم است بدانید که به طور کلی، شیوه کسب درآمد از سازه های پیش ساخته و در قالب فود تراک، با واحد های تجاری ثابت به نام مغازه و یا فروشگاه تفاوت های زیادی دارد. البته شاید برخی از افراد به دلیل بی تجربگی، با شیوه درآمد زایی این نوع از کسب و کار ها آشنا نباشند. از این رو بر اساس تجربه افرادی که پیش از شما برای راه اندازی فود تراک تنقلات اقدام نموده اند و در حال حاضر از آن درآمد زایی می کنند، نکات و راهکار هایی را شرح داده ایم.

از آن جایی که سازه فود تراک تنقلات به صورت چرخ دار و سیار طراحی و تولید می شود، لازم است محل مناسبی را برای فروش محصولات و خدمات و همین طور مستقر کردن فود تراک انتخاب کنید. توجه داشته باشید که انتخاب محل قرار گیری فود تراک، ارتباط مستقیمی با محصولات و خدمات شما دارد.

به طور مثال برای فروش تنقلات و خوراکی های شرکتی و بسته بندی شده، ورودی پارک ها، ورودی مراکز تفریحی، ورودی مجتمع های تجاری، خیابان های پر جمعیت از کسبه و واحد های تجاری، محله های پر جمعیت از مجتمع های مسکونی به دور از سوپر مارکت، ورودی مال ها، ورودی شهر بازی ها، استریت فود ها و… بهترین محل ها برای مستقر کردن فود تراک تنقلات محسوب می شوند.

در نظر داشته باشید که باید طراحی دیواره های خارجی را با دقت و وسواس بیش تری انجام دهید. چرا که ظاهر فود تراک تنقلات به عنوان ویترین کسب و کار شما شاخته می شود و هر چه جذاب تر و جالب توجه تر طراحی شده باشد، مشتریان بیش تری برای خرید ترغیب خواهند شد.

در صورتی که در این زمینه مهارتی ندارید، حتما با یک طراح و یا گروه طراحان دالیا گروپ مشورت نمایید تا بتوانید پس از راه اندازی فود تراک تنقلات، مشتریان زیادی را برای خرید تنقلات و خوراکی های شرکتی دعوت کنید.

این روز ها بیش تر افراد، در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به دنبال نیاز های خود هستند. از این رو قدرت جذب مشتری این دو ابزار را نادیده نگیرید و با کمک آن ها کسب و کار خود را به افراد بیش تری در کشور معرفی نمایید.

همین طور می توانید با استفاده از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، برند سازی کنید و با به اشتراک گذاشتن موقعیت مکانی فود تراک تنقلات در هر روز و هر ساعت، افراد بیش تری را برای خرید ترغیب کنید.

سعی کنید تنقلات و محصولات خوراکی که برای فروش آماده می کنید، تازه و با تاریخ روز باشند. هم چنین توصیه می کنیم که طیف وسیع و گسترده ای از خوراکی ها را برای فروش تهیه کنید تا برای سلیقه عموم افراد جامعه، محصولی را داشته باشید!

برخورد محترمانه با مشتریان، تعیین قیمت مناسب و منصفانه برای محصولات، رعایت بهداشت و نظافت و… هر کدام از دیگر نکاتی هستند که می توانند به شما در درآمد زایی کمک کنند. شما نیز می توانید با انجام و رعایت هر کدام، به درآمد دلخواه خود دست پیدا کنید.

فود تراک تنقلات

نکاتی برای کسب درآمد از فود تراک تنقلات

خرید رستوران های سیار

شما نیز می‌توانید یک رستوران سیار خریداری کنید. این کسب و کارها برای ارائه خدمات غذایی در مکان‌های مختلف مانند پارک‌ها، میدان‌ها، دانشگاه‌ها و … استفاده می‌شوند. برای خرید یک رستوران سیار، شما باید به تجهیزات و تأسیسات لازم برای فعالیت در فضای باز فکر کنید، هزینه‌هایی مانند خودرو، دستگاه‌های آشپزی، لوازم و تجهیزات دفتری، هزینه نگهداری و نیروی کار را نیز باید در نظر بگیرید. قبل از خرید رستوران سیار بهتر است با کسانی که تجربه در این زمینه دارند صحبت کنید و نظر آن‌ها را در این باره بپرسید. جهت خرید رستوران سیار، فود تراک، موتور فود، فست فود سیار، کامین غذای سیار و از این نوع کسب و کار میتوانید با مشاورین ما در گروه صنعتی دالیا سازه تماس بگیرید. گروه صنعتی دالیا سازه(دالیا گروپ) با سابقه ای ۲۰ ساله در زمینه تولید محصولات کامپوزیت و فایبرگلاس در صنایع گوناگون در حال فعالیت می باشد. همچنین گروه صنعتی دالیا سازه مدتی است که تولید انواع موتور فود کیوسک و کانکس های سیار طرح دار را نیز در دستور کار خود قرار داده است. این تصمیم به جهت ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار و آسان کردن شرایط شروع کار و هزینه کمتر و در دسترس بودن بیشتر مواد غذایی و فست فود آبمیوه ها در اماکن مختلف ومراکز تفریحی و تجاری و راه اندازی کسب و کار با کمترین هزینه اتخاذ شده است.

Back to list