دکه فروشگاهی, دکه فروشگاهی سیار, دکه فروشگاهی سیار جادار

معرفی فود تراک غذا

فود تراک غذا

فود تراک ها سازه های پیش ساخته محسوب می شوند که با استفاده از متریال های مختلف از جمله فایبر گلاس تولید می گردند. فود تراک غذا یکی از کسب و کار های امروزی به شمار می آید که در زمینه ارائه انواع غذا ها و مواد غذایی فعالیت دارد.

راه اندازی فود تراک غذا یک ایده بکر و ناب نیز می باشد که امروزه بسیاری از افراد به دلیل گرانی اجاره بهای مغازه ها و یا هزینه خرید یک ملک به صورت ثابت، به سراغ آن رفته اند. در واقع غیر ممکن است که در سطح کوچه و خیابان شهر خود، کسب و کار های سیار و یا چرخ دار را مشاهده نکرده باشید که محصولات و خدمات مختلفی را ارائه می دهند.

امروزه خیلی از کسب و کار ها در زمینه های مختلف، روی به سیار کردن حرفه خود آورده اند و به سراغ سازه های مقرون به صرفه رفته اند. فود تراک غذا نیز در دسته همین سازه ها قرار می گیرد که با خرید آن می توانید در زمینه مواد غذایی و انواع غذا ها فعالیت داشته باشید.

در این مطلب مجموعه تولیدی دالیا گروپ، که یکی از بهترین تولید کنندگان سازه های پیش ساخته در تهران به شمار می آید و محصولات مختلفی مانند فود تراک پیتزا، موتور فود پرتابل و یا دکه میوه فروشی را تولید نموده است، تصمیم دارد به صورت تخصصی به شرح فود تراک غذا بپردازد. با ما همراه باشید.

معرفی فود تراک غذا

همان طور که پیش تر گفته شد، فود تراک غذا به سازه پیش ساخته گفته می شود که با داشتن یک یا دو محور دو چرخ، امکان جا به جایی داشته و با مجهز شدن به امکانات و لوازم و وسایلی که شما برای کسب و کار و ارائه محصولات و خدمات خود نیاز دارید، شرایط ایجاد یک کسب و کار را فراهم نموده است.

فود تراک غذا

معرفی فود تراک غذا

امروزه شاهد فعالیت بسیاری از کسب و کار ها و بیزینس های مختلف در زمینه مواد غذایی هستیم که به صورت پرتابل و سیار محصولات خود را ارائه می دهند. تغییر شیوه بازار عرضه و تقاضا و همین طور تغییر سلیقه و سبک زندگی افراد، باعث به وجود آمدن چنین کسب و کار هایی در سطح شهر شده است.

فود تراک غذا نیز به عنوان یک سازه چرخ دار، که برای ارائه محصولات غذایی و مواد غذایی تجهیز شده است، این امکان را برای شما فراهم کرده تا بتوانید کسب و کار خود را در این زمینه گسترش و یا حتی ایجاد و راه اندازی کنید.

فود تراک غذا که جزو محصولات مجموعه تولیدی دالیا گروپ محسوب می شود، از متریال فایبر گلاس ساخته شده و به دلیل داشتن وزن سبک و هم چنین یک یا دو محور دو چرخ، حمل و نقل و جا به جایی آن را برای شما سهولت بخشیده است.

برای راه اندازی فود تراک غذا چه کار هایی لازم است؟

لازم است پیش از این که برای راه اندازی و یا حتی خرید فود تراک غذا اقدام کنید، بهتر است نکاتی را در این رابطه بدانید. در این بخش از مطلب دالیا گروپ، به شرح نکاتی در مورد خرید و راه اندازی فود تراک غذا پرداخته است که با تکیه بر آن ها می توانید از متضرر شدن خود جلوگیری کنید:

  • پیش از خرید و راه اندازی فود تراک غذا، حتما بودجه خود را مشخص کنید.
  • قبل از سفارش، حتما نوع محصولی که تصمیم به فروش آن را دارید مشخص کنید.
  • این کار به انتخاب امکانات و تجهیزات مورد نیاز شما کمک خواهد کرد.
  • مطمئن شوید که ابعاد و اندازه فود تراک غذا با کسب و کار شما سازگاری دارد.
  • در مورد طراحی خارجی آن، برای جذب مشتری بیش تر با تولید کننده مشورت کنید.
  • امکانات و تجهیزات مورد نیاز صنف خود را بشناسید.

نکاتی در مورد سفارش و خرید فود تراک غذا

همان طور که می دانید باید برای خرید فود تراک غذا، نکاتی را در مورد چیدمان و یا فضای داخلی یا حتی ابعاد آن در نظر بگیرید. بدون تردید شما هم جزو افرادی هستید که تصمیم دارید با خرید این سازه، کسب و کار خود را شروع نمایید و تجربه ای در این زمینه ندارید.

فود تراک غذا

نکاتی در مورد سفارش و خرید فود تراک غذا

به همین دلیل تصمیم داریم در این بخش از مطلب، به شما کمک کنیم تا با استفاده از تجربه های افرادی که پیش از شما اقدام به راه اندازی فود تراک غذا کرده اند، موارد مختلفی را مد نظر قرار دهید و با اتکا بر آن ها اقدام به خرید این سازه کنید:

بررسی چیدمان فود تراک غذا

پیش از این که برای خرید فود تراک غذا اقدام کنید، لازم است به عنوان یک صاحب کسب و کار، با نحوه چیدمان داخلی این سازه آشنا باشید. در واقع باید لوازم و تجهیزات را به گونه در داخل این سازه جا نمایی کنید تا در حین آماده سازی سفارشات مشتریان، سرعت عمل بالا تری را از خود به نمایش بگذارید.

در صورتی که در این زمینه تخصص و تجربه کافی را ندارید، می توانید با مشاورین دالیا گروپ از طریق شماره ۰۹۱۲۶۷۵۱۹۸۷ در تماس باشید.

بررسی ابعاد فود تراک پیتزا

ابعاد و اندازه فود تراک غذا می تواند نقش مهمی بر روی طراحی و همین طور چیدمان داخلی آن داشته باشد. به طور معمول فود تراک ها در ابعاد ۴ متر و ۲۷ سانتی متر، ۴ متر و ۸۸ سانتی متر و ۶ متر و ۷۱ سانتی ساخته می شوند.

اما لازم است بدانید که بسته به تجهیزات و لوازم و وسایل مرتبط با کسب و کار شما، امکان تغییر این ابعاد وجود داشته و به شما کمک می کند تا سازه ای را کاملا انحصاری و متناسب با کسب و کار خود داشته باشید.

بررسی فضای داخلی فود تراک غذا

به منظور راه اندازی یک فود تراک غذا ایده آل، لازم است تجهیزات مورد نیاز خود را بشناسید. شما می توانید محل قرار گیری هر یک از لوازم و وسایل مورد نیاز کسب و کارتان را مشخص نمایید. در غیر این صورت ساخت فود تراک غذا به درستی انجام نخواهد شد.

بهتر است ابتدا تجهیزات مورد نیاز با کسب و کار خود را شناسایی کنید. برای جا نمایی هر کدام از یک کاغذ و خودکار استفاده نمایید. هم چنین توصیه می کنیم برای استفاده بهینه از فضای داخلی فود تراک غذا، به سراغ شلف های آویز از سقف و یا قفسه بندی های مختلف بروید.

فود تراک غذا

آشنایی با امکانات مورد نیاز فود تراک غذا

در ادامه برخی از تجهیزات و لوازم مورد نیازتان را عنوان کرده ایم تا بتوانید موارد ضروری را از بین آن ها انتخاب کرده و برای هر کدام بودجه ای مناسب را در نظر بگیرید:

  • تجهیزات برودتی
  • تچهیزات پخت
  • میز کار و آماده سازی
  • سینک ظرفشویی
  • تجهیزات گرمایشی
  • کابینت و انبار
  • فضای سرو
  • تهویه

آشنایی با برند سازی فود تراک غذا

از مهم ترین مواردی که باید پیش از طراحی و حتی ساخت فود تراک غذا به آن توجه نمایید، علاوه بر چیدمان داخلی و استفاده درست و بهینه از فضایی که در اختیار دارید، برند سازی آن می باشد.

لازم است به این نکته توجه نمایید که برای سفارش گیری و هم چنین تحویل سفارش مشتریان، به یک پنجره دو دهنه و یا دو پنجره مجزا نیاز خواهید داشت. این کار روند سفارش گیری و تحویل سفارشات را سرعت می بخشد.

لازم است در زمان طراحی و ساخت فود تراک غذا، به این نکته توجه داشته باشید تا مشتریان تازه وارد، بتوانند صفی مجزا از مشتریان منتظر سفارش تشکیل دهند. همین طور با این کار کارایی کارکنان نیز افزایش پیدا می کند.

در ادامه نمونه هایی دیگر از سفارشی کردن فود تراک غذا را برای شما نام خواهیم برد:

  • گرافیک های منحصر به فرد
  • رنگ های روشن
  • مانیتور
  • چراغ های ال ای دی رنگی
  • چراغ های نور مخفی زیر فود تراک
  • منو با تابلو نوری
  • منو با تخته سیاه
  • تابلو به صورت برجسته
  • سایبان
  • سیستم های صوتی
  • علائم سه بعدی
  • بزرگ بودن لوگو

بررسی جزییات طراحی فود تراک غذا

حال که مراحل طراحی و ساخت فود تراک غذا را پشت سر گذاشتید، وقت آن رسیده است تا بتوانید به صورت قانونی از کسب و کار و بیزینسی که ایجاد نموده اید، کسب درآمد داشته باشید. در این بخش از مطلب به صورت کامل مواردی که برای قانونی شدن کسب و کار خود نیاز دارید را عنوان کرده ایم:

  • برنامه های تجاری
  • مقررات بهداشتی و ایمنی
  • مجوز های مخصوص و لازم برای راه اندازی فود تراک
  • اجازه فود تراک و تجهیزات
  • مخزن نگهداری آب
  • هزینه تجهیزات
  • محاسبه تعداد نیروی کار
  • زمینه های خدمات رسانی
  • پیدا کردن سیستم POS مناسب
  • بستر های بازاریابی
فود تراک غذا

بررسی جزییات مورد نیاز فود تراک غذا

علاوه بر تمامی موارد گفته شده، لازم است با داشتن یک برنامه مشخص، اقدام به ساخت فود تراک غذا کنید. بهتر است برای خرید این سازه، با تولید کننده فود تراک غذا تماس بگیرید. چرا که با در نظر گرفتن بودجه و سرمایه ای که برای راه اندازی این سازه تعیین نموده اید، بهتر است با حداقل هزینه ها کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

راهکار هایی برای کسب درآمد بیش تر از فود تراک غذا

این بخش از مطلب بر اساس تجربه های افرادی که پیش از شما اقدام به راه اندازی فود تراک غذا نموده اند، به نگارش درآمده است. در ادامه راهکار هایی را به منظور درآمد زایی از این کسب و کار برای شما بیان نموده ایم.

توجه داشته باشید که فود تراک غذا به یک و یا دو محور دو چرخ مجهز شده است که حمل و نقل و جا به جایی آن را به کمک مالبند میسر نموده است. از این رو هر زمان که احساس کردید درآمد مطلوبی ندارید و یا مشتریان زیادی به سراغ شما نمی آیند، بهتر است که محل قرار گیری آن را تغییر دهید.

فود تراک غذا

راهکار هایی برای کسب درآمد بیش تر از فود تراک غذا

بهترین محل برای مستقر نموده فود تراک غذا، خیابان های پر تردد از عابرین پیاده و سواره می باشد. همین طور ورودی مال ها و مراکز تجاری و تفریحی می توانند به درآمد زایی شما کمک کنند. البته فراموش نکنید که باید طراحی دیواره های خارجی فود تراک غذا به گونه ای صورت پذیرد که افراد برای خرید از شما ترغیب شوند.

داشتن یک فود تراک غذا با دیواره هایی به رنگ سفید و یا نداشتن نورپردازی مناسب در شب، می تواند مانع از جذب مشتری بیش تر شود.

حتما از شبکه های اجتماعی و همین طور فضای مجازی برای معرفی کسب و کار و هم چنین منوی خود استفاده نمایید. بهتر است هر روز در هر محله ای که فود تراک غذا خود را مستقر می کنید، لوکیشین و یا موقعیت مکانی آن را به اشتراک بگذارید تا افراد بیش تری برای خرید غذا به شما مراجعه کنند.

استفاده از مواد غذایی با تاریخ روز و تازه، می توانید از دیگر راهکار های افزایش درآمد از طریق این سازه محسوب شود. این کار باعث افزایش کیفیت غذا های طبخ شده نیز می شود و مشتریان بیش تری را برای خرید غذا های تازه به شما جذب خواهد کرد.

بسته بندی جذاب، برخورد مطلوب و مناسب با مشتری، ارائه آفر های فصلی و مناسبتی و… هر کدام نیز می توانند به تنهایی به عنوان یک راهکار محسوب شوند و باعث کسب درآمد بیش تر شما گردند. توصیه می کنیم یک به یک راهکار های ارائه شده را به کار ببرید تا درآمد زایی چشم گیری را تجربه کنید.

Back to list