دکه فروشگاهی, دکه فروشگاهی سیار, دکه فروشگاهی سیار جادار, فست فود موتوری

معرفی دکه میوه فروشی

معرفی دکه میوه فروشی

خیلی از کسب و کار ها به دلیل گرانی اجاره بها و یا نداشتن سرمایه کافی برای خرید مغازه، به سمت کانکس ها و کیوسک ها روی آورده اند. دکه میوه فروشی نیز یکی از همین سازه ها می باشد که با داشتن امکانات و تجهیزات مختلف امکان ارائه سبزیجات و میوه جات را برای شما فراهم کرده است.

لازم است پیش از این که برای خرید دکه میوه فروشی اقدام کنید، حتما با مشخصات فنی و ویژگی های لازم آن آشنا باشید. دالیا گروپ یک به یک این موارد را برای شما شرح داده است. با ما همراه باشید.

ویژگی های دکه میوه فروشی

پیش از این که برای خرید و راه اندازی دکه میوه فروشی اقدام کنید، حتما باید مواردی را در نظر بگیرید. در این بخش از مطلب ویژگی های لازم و ضروری که باید دکه میوه فروشی شما آن ها را داشته باشد را شرح داده ایم:

  • دکه میوه فروشی باید دارای ابعاد مناسبی باشد.

دکه های فروشگاهی باید دارای فضای کافی در جهت اراده محصولات باشد. به همین خاطر ابعاد این کانکس ها از اهمیت چشم گیری برخوردار می باشد. به طور معمول ابعاد و اندازه استاندارد برای کانکس های فروشگاهی، ۱۹٫۸ متر مربع (عرض ۳٫۳ متر و طول ۶ متر) می باشد. البته به درخواست مشتری، این ابعاد قابل تغییر می باشند. ارتفاع کانکس فروشگاهی باید به گونه ای باشد تا بتوان به راحتی در آن فعالیت نمود. لازم به ذکر است که در ساخت دکه های فروشگاهی هیچ محدودیت ابعادی وجود ندارد.

دکه میوه فروشی

دکه میوه فروشی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

  • دیواره دکه میوه فروشی باید ضد حریق باشد.

دیواره های داخلی کانکس فروشگاهی سیار، باید مقاومت بالایی در برابر آتش سوزی از خود نشان دهند. همین طور باید در برابر هر گونه ضربه و فشار مقاوم بوده و آسیب به آن ها وارد نشود. استفاده از متریال ساندویچ پنل های ضد حریق، می تواند بهترین گزینه برای ساخت این سازه به شمار آیند.

  • دیواره بیرونی کانکس باید در برابر مواد شیمیایی، رطوبت و حشرات مقاوم باشد.

دیواره بیرونی دکه میوه فروشی باید از موادی ساخته شود که در برابر مواد شیمیایی، حشرات موذی و زنگ زدگی مقاومت بالایی داشته باشد. کانکس های فروشگاهی بیش تر در فضای شلوغ و همین طور سرباز فعالیت می کنند. به همین خاطر توجه به این نکات، می تواند علاوه بر حفظ سلامت کانکس، به طول عمر مفید آن نیز بی افزاید.

  • دکه میوه فروشی باید دارای تجهیزات امنیتی باشد.

تجهیزات ایمنی از دیگر مواردی است که باید در زمان طراحی و تولید کانکس فروشگاهی سیار، در نظر گرفته شود. چرا که این فروشگاه، به صورت شبانه روزی فعالیت نداشته و روز های تعطیل و یا شب ها باید از امنیت کافی در برابر سارقین در امان باشد. از این رو برای ساخت آن به شما درب های ضد سرقت و کرکره های برقی را پیشنهاد می دهیم.

  • دکه میوه فروشی باید دارای قفسه و ویترین باشد.

یک کانکس فروشگاهی مناسب برای فروش محصولات مختلف، باید امکاناتی مانند قفسه، کابینت، ویترین و… را داشته باشد. چرا که شما به محلی برای نگهداری و همین طور ارائه محصولات نیاز دارید و نمی توانید آن ها را روی هم انباشته کنید.

  • دکه میوه فروشی باید دارای سیستم تهویه هوا باشد.

کانکس های فروشگاهی جزو گزینه هایی می باشند که می توان از آن ها برای فروش مواد غذایی مانند فست فود و سایر غذا های خیابانی استفاده نمود. به همین خاطر باید سیستم تهویه هوا و تجهیزات دیگر مانند هود برای آن ها در نظر گرفته شود.

  • سیستم های گرمایشی و سرمایشی را فراموش نکنید.

داشتن سیستم های گرمایشی و سرمایشی و در نظر گرفتن تمهیدات و تجهیزات برای اجرای این سیستم ها، از اهمیت چشم گیری برخوردار می باشد. چرا که باید در زمان طراحی دکه فروشگاهی سیار، نور تاب ها، محل ورود کانال کولر، مخزن آب و بخاری و… در نظر گرفته شود.

  • درب و پنجره دکه میوه فروشی

امروزه بیش تر از درب های یو پی وی سی و آلومینیومی برای ساخت درب کانکس های فروشگاهی استفاده می شود. در زمان تولید این کانکس ها، می توان درب ورودی را از شیشه سکوریت که به شکل لولایی و یا کشویی باز و بسته می شوند را به کار برد. این شیشه های در مقایسه با شیشه خام، ضخامت یکسانی داردو اما شیشه سکوریت مقاومت بیش تری در برابر شکستگی و هم چنین تغییرات دمایی از خود نشان می دهد.

  • نمای دکه میوه فروشی را جدی بگیرید.

از دیگر مواردی که باید به آن توجه ویژه ای شود، نمای بیرونی کانکس فروشگاهی سیار می باشد. توجه داشته باشید که ظاهر و نمای این سازه می تواند تاثیر چشم گیری در جذب مشتری داشته باشد. همین طور باعث زیبا سازی محیط شهری شده و زیبایی بصری برای شما به همراه دارد.

برای راه اندازی دکه میوه فروشی چه کار هایی لازم است؟

میوه جات و همین طور سبزیجات عضو جدا ناشدنی از سفره های ایرانی محسوب می شوند. از این رو داشتن یک کانکس و یا کیوسک که به صورت اختصاصی برای ارائه و فروش میوه جات و سبزیجات طراحی و تولید شده باشد، اولین قدم برای راه اندازی دکه میوه فروشی می باشد.

شما باید پیش از هر کاری محل قرار گیری دکه میوه فروشی را مشخص کنید تا بر همان اساس، بتوانید ابعاد و اندازه مناسبی از این سازه را سفارش دهید. به طور مثال اگر تصمیم دارید در یک محله مسکونی دکه میوه فروشی را مستقر کنید، باید برای دریافت مجوز کسب و کار سیار اقدام نمایید.

دکه میوه فروشی

برای راه اندازی دکه میوه فروشی نیاز به چه کار هایی می باشد؟

البته ناگفته نماند که باید از شهرداری نیز مجوز لازم را دریافت کنید. توجه داشته باشید که برای راه اندازی دکه میوه فروشی باید برخی از مجوز ها را دریافت کرده و سپس برای ثبت سفارش آن اقدام کنید.

هم چنین مشخص کنید که تصمیم دارید چه اقلامی از سبزیجات و میوه جات را در آن ارائه دهید. به طور مثال اگر تصمیم به فروش میوه های خاص و خارج از فصل را به صورت بسته بندی دارید، می توانید در زمان سفارش دکه میوه فروشی، ویترین برای آن در نظر بگیرید. پس از آن باید سایر امکانات و تجهیزاتی که به آن نیاز دارید را تعیین کنید.

برای کسب اطلاعات بیش تر و دریافت مشاوره رایگان در مورد تجهیزات و امکانات مورد نیاز خود می توانید با شماره ۰۹۱۲۶۷۵۱۹۸۷ در تماس باشید.

هزینه راه اندازی دکه میوه فروشی

به طور کلی از سوی دالیا گروپ این امکان فراهم شده است تا هر کارآفرینی بتواند با هر بودجه و سرمایه ای کسب و کار خود را راه اندازی کند. اما در مجموع برخی از مخارج و هزینه ها اجتناب نا پذیر هستند و باید پیش از ثبت سفارش دکه میوه فروشی، آن ها را برآورد کنید. در ادامه مهم ترین آن ها را برای شما معرفی کرده ایم:

  • هزینه خرید دکه میوه فروشی
  • تجهیزات مورد نیاز برای مجهز کردن دکه میوه فروشی
  • مواد اولیه (سبزیجات و میوه جات مختلف)
  • حقوق کارکنان
  • مجوز کسب و کار های سیار

نکاتی در مورد خرید و راه اندازی دکه میوه فروشی

برای خرید و راه اندازی دکه میوه فروشی نکاتی وجود دارد که در ادامه به شرح آن ها پرداخته ایم. بدون شک با رعایت این موارد می توانید بدون هیچ دردسری برای راه اندازی دکه میوه فروشی خود اقدام کنید:

  • پیش از خرید و راه اندازی دکه میوه فروشی، حتما بودجه خود را مشخص کنید.
  • قبل از سفارش دکه میوه فروشی، حتما نوع محصولی که تصمیم به فروش آن را دارید مشخص کنید.
  • در این صورت می توانید امکانات و تجهیزات مناسبی را انتخاب کنید.
  • حتما از ابعاد و اندازه دکه میوه فروشی اطلاعات کافی را به دست آورید.
  • در مورد طراحی خارجی آن، برای جذب مشتری بیش تر با تولید کننده مشورت کنید.
  • امکانات و تجهیزات مورد نیاز صنف خود را بشناسید.
دکه میوه فروشی

نکاتی در مورد خرید دکه میوه فروشی

Back to list