کیوسک نگهبانی, کیوسک نگهبانی سیار

خانه پیش ساخته چیست؟

خانه پیش ساخته چیست؟

زمانی که به فکر ساخت خانه می افتید، قطعا بین انتخاب سبک معماری سردرگم می شوید. خانه پیش ساخته یکی از گزینه های  پیش روی شما می باشد که قطعا انتخاب آن به بودجه شما بستگی دارد. در این مطلب تصمیم داریم به صورت کامل شما را با خانه پیش ساخته آشنا کنیم. در ادامه نکات مهمی را در مورد ساختمان پیش ساخته برای شما بیان خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

خانه پیش ساخته

خانه پیش ساخته چیست؟

همه چیز در مورد خانه پیش ساخته

به زبان ساده، عمل مونتاژ اجزای یک سازه در یک کارخانه خارج از محل یا سایر تاسیسات، تولید می گردد. سپس به محل دیگری منتقل شده و در آن محل ساخته می شود تا به مالک و کارفرما تحویل داده شود. به طور کلی خانه پیش ساخته دارای پلان های مختلفی می باشد که بر اساس سلیقه، خواسته و نیاز مالک تعیین و اجرا می شود.

به طور کلی ساخت یک خانه پیش ساخته در ۳ مرحله زیر صورت می پذیرد:

  1. ساخت ماژول در کارخانه
  2. بازرسی کیفیت و تست هوا
  3. مونتاژ در محل و سپس نصب یک سقف برای چارچوب آن

چرا یک ساختمان پیش ساخته را انتخاب کنیم؟

امروزه خانه هایی که به روش پیش ساخته ساخته می شوند، سازگاری بیش تری با محیط زیست دارند. چرا که برای ساخت آن ها از مواد طبیعی که با نام زیست محیطی نیز شناخته می شوند، استفاده می گردد. به طور مثال از چوب به منظور طراحی دیوار ها استفاده می گردد. این ماده تجدید پذیر بوده و از مزایای مختلفی مانند ضد آب بودن و یا محدود کردن اتلاف انرژی برخوردار می باشد.

از مهم ترین مزایای استفاده از خانه های پیش ساخته می توانیم به صرفه جویی در وقت، قیمت مناسب و مقرون به صرفه و قابل تنظیم اشاره کنیم.

در ادامه هر یک از این مزیت های را به طور کامل شرح می دهیم:

سرعت ساخت بالا

ساخت یک خانه پیش ساخته کم تر از یک خانه با مواد و مصالح معمولی مانند آجر، سیمان، تیرآهن و… به طول می انجامد. به طور معمول ساخت این نوع از خانه ها، بسته به تعداد طبقات و متراژ، بیش از ۶ ماه زمان می برد. در صورتی که خانه پیش ساخته، در کارخانه تولید می شود و در حالی که زمین شما به طور هم زمان آماده می شود، ساخت خانه پیش ساخته نیز به اتمام می رسد و سپس قطعاتی که باید بر روی زمین ملک مونتاژ شوند به محل انتقال پیدا می کنند.

این مسئله می تواند تاثیر چشم گیری بر روی استفاده از زمان و همین طور وقت و سایر هزینه های شما داشته باشد. مدت مونتاژ قطعات خانه پیش ساخته نیز بین ۷ تا ۱۰ روزی کار زمان خواهد برد. از این رو در کوتاه ترین زمان ممکن، خانه شما ساخته شده است!

قابل تنظیم

بسیاری از مردم تصور می کنند که خانه های پیش ساخته بدون هیچ گونه گزینه ای مستقیما از خط مونتاژ خارج می شوند. بلکه این امکان فراهم شده است تا بتوانید تغییراتی را در آن ایجاد کنید. به طور مثال شما می توانید کفپوش، کابینت آشپزخانه و میز های آشپزخانه را ارتقا دهید و آن ها را به سلیقه خود دستخوش تغییر کنید.

خانه پیش ساخته

مزایای خرید و استفاده از خانه پیش ساخته

خرید آسان

تولید کنندگان مختلفی در زمینه تولید خانه پیش ساخته در کشور ایران فعالیت دارند. بهتر است پیش از این که سفارش خود را برای ساخت خانه پیش ساخته ثبت کنید، حتما بودجه خود را بررسی نمایید و آن را مشخص کنید.

لازم است بدانید که باید تصمیمات درستی را بر اساس سبک زندگی و بودجه ای که تعیین کرده اید بگیرید. در این زمینه می توانید با مشاورین گروه تولیدی دالیا مشورت نمایید.

بررسی معایب یک خانه پیش ساخته

به طور کلی هر چیزی از مزایای و معایب مختلفی تشکیل شده است که خانه پیش ساخته نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این بخش از مطلب تصمیم داریم شما را با معایب خانه های پیش ساخته آشنا کنیم:

چیز های زیادی برای هماهنگی وجود دارد

اگر چه خرید این نوع از خانه ها آسان می باشد، اما هنوز چیز های زیادی برای هماهنگی وجود دارد. شما مسئول کار های اضافی مانند خرید زمین، تامین وجوه مالی، آماده سازی سایت (محل قرار گیری)، راه اندازی سرویس های جانبی و… می باشید. در مقایسه با خرید یک خانه ساخته شده با مواد و مصالح معمولی مانند سیمان، تیر آهن، آجر، بلوک و… و یا داشتن یک پیمانکار عمومی، هماهنگی در بعضی از این کار ها با یک خانه بتن آرمه یا فلزی می تواند بسیار باشد.

گزینه های محدود

با این که شما می توانید خانه پیش ساخته مورد نظر خود را به صورت سفارشی داشته باشید، گزینه هایی که پیش رو دارید، محدود هستند. برای این که روند کار ساده و مقرون به صرفه باشد، این امکان وجود دارد که فقط تعداد انگشت شماری از رنگ های کفپوش و یا روکش های کابینت را داشته باشید تا بتوانید از آن ها برای تکمیل نمودن خانه خود استفاده نمایید.

خانه پیش ساخته

بررسی معایب استفاده از خانه پیش ساخته

هزینه حمل و نقل

انتقال این نوع از ساختمان ها از کارخانه به یک قطعه زمین کار بسیار بزرگی می باشد. به همین خاطر ممکن است که هزینه زیادی را به همراه داشته باشد. اگر در منطقه ای دور افتاده زندگی می کنید، انتظار داشته باشید که هزینه های حمل و نقل بیش تری را پرداخت کنید.

خلاصه مطلب

خانه ای که به صورت تکه تکه در یک کارخانه ساخته می شود و پس از تحویل اجزای آن به ملک، مونتاژ می گردد، خانه پیش ساخته نام دارد. خانه های پیش ساخته مزایای مختلفی از جمله هزینه کم و مقرون به صرفه و زمان آماده سازی کوتاهی را دارا می باشند.

این گزینه جدید می تواند برای طیف وسیعی از خانواده های کم درآمد مناسب باشد. لازم است بدانید که برای ساخت خانه پیش ساخته باید عوامل مختلفی مانند شرایط جوی محل اسکان ساختمان پیش ساخته در نظر گرفته شود. این مورد می توانید تاثیر چشم گیری بر روی انتخاب مواد و مصالح داشته باشد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیش تر در مورد این نوع از سازه های پیش ساخته با مشاورین و متخصصین گروه تولیدی دالیا در تماس باشید.

Back to list