موتور فست فود سیار

انتخاب موقعیت مکانی کافه سیار

انتخاب موقعیت مکانی کافه سیار

انتخاب موقعیت مکانی کافه سیار و یا فود تراک، یکی از مهم ترین فاکتور ها در موفقیت رستوران های سیار و کافی شاپ ها به شمار می آید. انتخاب موقعیت مکانی برای کافه سیار، مانند طراحی منو و راه اندازی یک کسب و کار سیار از اهمیت چشم گیری برخوردار می باشد. اما به طور کلی پیدا کردن موقعیت مکانی کافه سیار، کار چندان ساده ای محسوب نمی شود.

اگر شما هم یکی از دارندگان و مالکین کافه سیار، فود تراک و یا موتو کافه هستید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید. مجموعه تولیدی دالیا تصمیم دارد نکاتی را در مورد موقعیت مکانی کافه سیار و نحوه انتخاب آن برای شما شرح دهد. با ما همراه باشید.

بررسی فرهنگ منطقه ای

یکی از نکاتی که باید در زمان انتخاب موقعیت مکانی کافه سیار در نظر بگیرید، فرهنگ منطقه ای می باشد که تصمیم دارید کافه سیار خود را در آن محل مستقر کنید. یکی از ایده آل ترین قشر های هدف که می تواند بر روی موقعیت مکانی کافه سیار تاثیر بگذارد، دانش آموزان و دانشجویان می باشند. چرا که این دسته از افراد جامعه، بیش تر به دنبال غذا های سریع، تازه و گرم می باشند.

بهتر است موقعیت مکانی کافه پرتابل خود را در مجاورت رفت و آمد این افراد مستقر نمایید. البته توجه داشته باشید که نباید در این زمان از اهمیت منو غافل شوید و باید منویی کاملا جذاب و گیرا را به آن ها ارائه دهید. در غیر این صورت فروش و کسب درآمد قابل توجهی نخواهید داشت.

موقعیت مکانی کافه سیار

معرفی بهترین موقعیت مکانی کافه سیار

دیده شدن در محل مستقر شده

در زمان بررسی و انتخاب موقعیت مکانی کافه سیار، باید به این نکته توجه داشته باشید که از محل هایی مانند کوچه های فرعی و یا طبقات پایین ساختمان، دوری نمایید. چرا که انتخاب این محل ها برای مستقر کردن اتاقک موتور سیکلت، می تواند باعث دیده نشدن شما شده و راه اندازی موفق کافه سیار را با مشکل مواجه کند.

در واقع دیده شدن یکی از فاکتور های مهم در انتخاب مکان مناسب کافه سیار و فود تراک به شمار می آید. لازم به ذکر است که کم تر پیش می آید که افراد به خیابان های فرعی مراجعه کنند و از آن ها انتظار خرید نوشیدنی و غذای تازه را داشته باشند.

بهترین مکان برای افتتاح و مستقر نمودن کافه سیار، محلی می باشد که افراد بدون هیچ گونه تلاشی بتوانند از آن به راحتی عبور کنند. به طور که کافه سیار شما در مسیر عبور و مرور آن ها مستقر شده باشد.

کنجکاوی یکی از مهم ترین عوامل شناخته شدن در روز های اول کار توسط افراد معمولی برای رستوران ها و کافی شاپ های تازه افتتاح شده می باشد.

شاید تصور کنید که یک خیابان پر از ترافیک، گزینه مناسبی برای انتخاب موقعیت مکانی کافه سیار و یا فود تراک به شمار می آید. در صورتی که وجود راننده هایی که سرشان به شدت شلوغ است و توجهی به کافه و یا رستوران تازه تاسیس ندارند، چندان برای شما جلب مشتری نخواهد کرد.

اگر موقعیت مکانی و محلی مشخص را مد نظر دارید، حتما در طی روز های مختلف هفته و همین طور ساعات متفاوت به آن ممحل مراجعه کنید تا از میزان رفت و آمد ها مطلع شوید.

دسترسی راحت به موقعیت مکانی انتخاب شده

دسترسی به رستوران و یا کافه سیار باید خیلی ایده ال باشد. برای این که در بررسی فاکتور موقعیت مکانی کافه سیار، به درستی عمل نمایید، تمامی کانال های رفت و آمدی را در نظر بگیرید. به طور مثال حجم عبور با ماشین در مقایسه حجم عبور وسایل نقلیه عمومی و ترافیک پیاده چقدر است.

حتما بررسی نمایید که دستیابی به موقعیت احتمالی برای هر یک از ترافیک های عبوری چقدر است. شما با بررسی این مورد می توانید مناسب ترین مکان را برای مستقر نمودن کافه سیار خود انتخاب کنید.

امنیت منطقه را جدی بگیرید.

همان طور که می دانید، کافه سیار شما، از امنیت مطلوب برخوردار می باشد. اما این به معنای رها سازی آن در محلی که امنیت کافی ندارد، نیست. اگر موقعیت مکانی کافه سیار، از هر جهت ایده آل به نظر می رسد، باید امنیت آن را نیز مورد بررسی قرار دهید.

ظاهر محله، حس فضا، امنیت و… جزو فاکتور هایی محسوب می شوند که شما باید یک به یک آن ها را برای مستقر نمودن کافه سیار و یا فود تراک خود در نظر بگیرید. خودتان را به جای مشتری بگذارید. آیا تمایل دارید در کوچه ای بسیار خلوت با خانه هایی نه چندان زیبا، یک فنجان قهوه بنوشید؟ خیر. بلکه محیط اطراف می تواند تاثیر چشم گیری بر روی جذب مشتری داشته باشد. از این رو نیز تاثیر مستقیم بر روی فروش و سود شما خواهد داشت.

موقعیت مکانی کافه سیار

بررسی فاکتور های انتخاب موقعیت مکانی کافه سیار

فاصله تا تامین کننده را بررسی کنید

همان طور که دسترسی و نحوه مشخص کردن موقعیت مکانی کافه سیار اهمیت دارد، فاصله تا تامین کننده مواد غذایی، تجهیزات و ابزار ها نیز نقش چشم گیری دارد. موقعیتی را انتخاب کنید که به تامین کننده های مختلف دسترسی داشته باشید. همین طور محلی مناسب برای پارکینگ مشتریان فراهم شده باشد.

در صورتی که به سراغ موقعیت مکانی ای با فاصله زیاد از تامین کننده های خود داشته باشید، قطعا هر روزی که محصول خود را به اتمام برسانید، باید زمان و هزینه زیادی را صرف کنید تا به تامین کننده برسید.

به طور مثال اگر قهوه و اسپرسو را در لیوان های یکبار مصرف سرو می کنید، باید در محلی مستقر شوید که امکان خرید ظروف یکبار مصرف برای شما مشقت زیادی به همراه نداشته باشد. در غیر این صورت این امکان وجود دارد که سود یک روز خود را برای خرید ظروف یک بار مصرف از دست بدهید!

بررسی توان مالی و بودجه

حال که با تمامی موارد مهم و فاکتور های انتخاب موقعیت مکانی کافه سیار آشنا شدید، اگر توان مالی و بودجه شما اجازه می دهد، می توانید به سراغ موقعیت مکانی هایی بروید که به منظور مستقر کردن سازه ها و کسب و کار های سیار طراحی و ایجاد شده اند.

این نوع از محل ها و مکان ها، فضایی مناسب را برای اسکان موقت و مستقر کردن کافه سیار، فود تراک و… فراهم کرده اند. اما لازم است بدانید که مستقر کردن کافه سیار در این محل ها هزینه هایی را به صورت هفتگی و یا ماهانه برای شما به همراه خواهد داشت. اما اگر بودجه و توان مالی، امکان مستقر شدن در این محل ها را فراهم کرده است، تعلل نکنید و هر چه سریع تر برای اسکان کافه سیار خود در این موقعیت مکانی اقدام نمایید.

موقعیت مکانی کافه سیار

نکاتی در مورد انتخاب موقعیت مکانی کافه سیار

Back to list