کیوسک فست فود

کیوسک فست فود

کیوسک فست فود

یکی از سازه های محبوب و پر طرفدار گروه تولیدی دالیا، کیوسک فست فود می باشد. این سازه پیش ساخته، تا به امروز توانسته است با ورود خود، تحول عظیمی را در کسب و کار های وابسته به صنایع غذایی ایجاد نماید.

امروزه در بسیاری از مناطق شهر و خیلی از شهر ها، مخصوصا در خیابان های شلوغ و پر رفت و آمد، شاهد استفاده از کیوسک های فست فود و همین طور ارائه خدمات مرتبط با مواد غذایی آن ها می باشیم.

این امر نشان دهنده پتانسیل اشتغال زایی در فضای شهری و استفاده بهینه از امکانات و شرایط می باشد. همین امر باعث شده است تا به عنوان پاتوق های شهری و فضایی پویا در بین شهروندان شناخته شود.

با به وجود آمدن این گونه از فضا ها، گرد هم آیی و قرار گیری کانکس های فست فود شهر را از حالت بی روحی و خسته کننده خارج نموده و باعث شده است تا بسیاری از افراد برای خود کسب و کاری را فراهم کنند و از آن درآمد زایی نمایند.

کیوسک فست فود

معرفی کیوسک فست فود

کانکس ها به طور کلی در دسته بندی سازه های پیش ساخته قرار می گیرند. به دلیل خصوصیات و ویژگی هایی که دارند، استفاده های مختلفی می توان از آن ها داشت. استفاده از کانکس ها به عنوان محلی برای کسب درآمد، یک امر رایج و به روز می باشد که مورد استقبال خیلی از افراد قرار گرفته است. در این مطلب با ما همراه باشید تا بیش تر با مشخصات و ویژگی های این نوع از کیوسک ها آشنا شوید.

معرفی انواع کیوسک های فست فود

کیوسک های فست فود، از نظر دسته بندی در دو دسته مختلف تقسیم می شوند. کیوسک فست فود سیار و کیوسک فست فود ثابت. در نوع سیار، سازه دارای دو نوع تک محور و یا دو محور می باشد که به یک خودرو کشنده متصل شده و به کمک چرخ ها هدایت می شود. اما در نوع ثابت، علاوه بر این که از ابعاد و اندازه بزرگ تری برخوردار می باشد، با کمک جرثقیل آن را جا به جا می کنند.

کیوسک های فست فود ثابت به دلیل عدم داشتن چرخ، معمولا در یک محل و مکان مشخص قرار می گیرند و در صورت نیاز به جا به جایی، از جرثقیل و ماشین آلات سنگین کمک گرفته می شود.

کانکس های فست فود چرخ دار، به طور معمول از ابعاد کوچک تری برخوردار می باشند. در صورتی که در مدل های ثابت این محصول، ابعاد  بزرگ تر و امکانات بیش تری برای آن ها در نظر گرفته شده است.

البته نا گفته نماند که باید در زمان طراحی کانکس های فست فود، امکاناتی که مد نظر دارید را به صورت کامل مشخص کنید. چرا که می توان کانکس های سیار با کاربری فست فود را به صورت دو محور و با ابعاد بزرگ تری نیز ساخت. به همین خاطر باید پیش از سفارش کانکس سیار فست فود، حتما امکانات و تجهیزاتی که در آن نیاز دارید را به خوبی مشخص کنید.

طراحی کانکس فست فود چگونه انجام می شود؟

کیوسک های فست فود، باید در ابتدا بر اساس نیاز ها و همین طور مواد غذایی که در آن ارائه می شود، باید نجهیزات و هم چنین امکانات لازم را در نظر گرفت. به طور معمول مشتری در زمان طراحی کانکس فست فود، نوع مواد غذایی قابل ارائه را مشخص می کند.

به طور مثال اگر کاربری کیوسک فست فود، فقط پیتزا باشد، باید فر پیتزا و سایر تجهیزاتی که نیاز می باشد، در زمان طراحی در داخل کانکس تعبیه شود. هم چنین این امکان وجود دارد که کاربری کیوسک برای ارائه چندین غذای فست فودی باشد که باید برای یک به یک آن ها امکانات مناسب در نظر گرفته شود.

برای این کار می توانید با شماره ۰۹۱۲۶۷۵۱۹۸۷ تماس بگیرید و نیاز های خود را با گروه تولیدی دالیا مطرح نمایید. پس از آن با یک جلسه حضوری و ارائه پیش فاکتور و هم چنین طرح نهایی تایید شده از سوی شما، ساخت کانکس فست فود آغاز می شود.

به طور کلی میانگین زمان ساخت این نوع از کانکس ها، بین ۱ ماه تا ۴۰ روز می باشد. به همین خاطر پس از ساخت و آماده سازی، شما می توانید بهره برداری از آن را آغاز کنید و در هر محل و مکان که دوست دارید آن را مستقر کنید.

کیوسک فست فود

طراحی کیوسک فست فود چگونه انجام می شود؟

توجه داشته باشید که عوامل مختلفی مانند متریال ساخت و تولید کیوسک، امکانات و تجهیزات مختلف و… یک به یک در هزینه های نهایی تاثیر گذار هستند. به همین خاطر به شما توصیه می کنیم که در ابتدا نیاز ها و اولویت های خود را مشخص کنید تا هزینه ساخت این سازه پیش ساخته برای شما مقرون به صرفه تر تمام شود.

مشخصات فنی کانکس فست فود

در زمان طراحی و ساخت این نوع از سازه ها باید به نکات مختلفی توجه داشت. به طور مثال یکی از مواردی که باید در زمان ساخت کانکس فست فود در نظر گرفت، رعایت بهداشت می باشد. این رعایت بهداشت باید در انتخاب نوع مصالح استفاده شده در ساخت و همین طور نحوه نظافت و تمهیدات مرتبط با آن در فضای داخلی، یک به یک مد نظر قرار داده شوند.

دوام و ماندگاری کانکس های فست فود در طول زمان با همان شکل اولیه، محل قرار گیری بازشو ها و استفاده حداکثری از حداقل فضا، جزو موارد دیگری است که باید در زمان طراحی و ساخت کانکس فست فود در نظر گرفته شوند.

باید زیبایی نما و جذابیت سازه در زمان روز و نورپردازی کاملی برای شب برای ساخت این کانکس ها در نظر گرفته شود. چرا که باید جذابیت کافی را برای جذب مشتری داشته باشد.

برای مواد و مصالح مصرفی بهتر است شاسی از تیر آهن نمره ۱۶ تا ۱۸ به صورت دور کلاف جهت پایداری سازه و نگهداری از سازه در زمان طوفان های شدید و بار های جانبی، مقاومت کاملی داشته باشد.

اسکلت پروفیل های آهنی با ضخامت حداقل ۲ میلی متر و در ابعادی که طراح مشخص کرده است، در ساخت کانکس ها استفاده می شود.

برای راحتی در نظافت و شست و شو کف، از سرامیک استفاده می شود. همین طور برای نمای خارجی بسته به سلیقه مشتری می توان از چوب های ترمو و شیشه سکوریت به همراه ورق های کامپوزیتی استفاده شود.

نورپردازی خارجی معمولا به وسیله هالوژن ها و نور مخفی های تعبیه شده در نقاط مختلف مطابق پلان نورپردازی انجام می پذیرد.

کیوسک فست فود

بررسی مشخصات فنی و ویژگی های کیوسک فست فود

به کار گیری کرکره های برقی در جهت بستن دیواره ها و سقف کیوسک فست فود صورت می پذیرد. البته در ابعاد بزرگ تر از استیل به عنوان متریال قالب دیواره ها و سقف داخلی استفاده می گردد. بهتر است در این شرایط، فقط برای پخت و پز از استیل و مابقی مکان ها را از دیوار پوش های قابل شست و شو استفاده شود.

Back to list