کانکس چرخدار

ساخت کانکس سیار

ساخت کانکس سیار

کانکس ها به طور کلی جزو سازه های پیش ساخته محسوب می شوند. کانکس سیار یکی از محصولات بی نظیر گروه تولیدی دالیا است که می تواند از آن در زمینه های مختلفی استفاده نمود.

ساخت کانکس سیار، برای ایجاد کسب و کار و یا داشتن محلی سیار برای راه اندازی بیزینس، بسیار مناسب می باشد. در این مطلب تصمیم داریم شما را بیش از پیش با این سازه خارق العاده آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

کانکس چیست؟

کانکس به سازه ای پیش ساخته گفته می شود که بسته به تجهیزات و امکاناتی که برای آن تعبیه می شود، کاربری های مختلفی دارد. از مهم ترین کاربرد کانکس ها می توان از کانکس های نگهبانی، کانکس های حراست، کانکس های کاروانی، کانکس های سیار، کانکس های سیار، کانکس های پلیس، کانکس های رستورانی و… نام ببریم.

هر یک از کانکس های نام برده شده دارای امکانات و تجهیزات مختلفی می باشند که در آن زمینه از آن های استفاده می شود.

به طور مثال کانکس های نگهبانی و یا کانکس های حراست، دارای دید کامل به اطراف می باشند و از امکاناتی مانند محل استراحت برخوردار می باشد. در صورتی که کانکس های رستورانی به دلیل نوع کاربری که دارند، از تعداد پنجره های کم تری برخوردار هستند و تجهیزاتی که برای آن ها در نظر گرفته شده است تجهیزات و امکانات آشپزخانه ای مانند فر پیتزا، سرخ کن، میزکار، یخچال و… می باشد.

کانکس سیار چیست؟

کانکس سیار در واقع همان کانکس معمولی است. اما با این تفاوت که بسته به ابعاد کانکس، یک یا دو محور دو چرخ در زیر آن تعبیه شده است. این نوع از کانکس ها به وسیله یک مالبند به خودرو کشنده که توانایی هدایت کانکس را داشته باشد، متصل می شوند و به وسیله آن هدایت و جا به جا می گردند.

این کانکس ها به دلیل سهولتی که در جا به جایی دارند، امروزه مورد استقبال خیلی از افراد قرار گرفته اند و جزو سازه های پر استفاده به شمار می آید. همین طور از آن برای راه اندازی کسب و کار های مختلف از جمله کافه، رستوران و… استفاده می گردد.

کانکس سیار چه کاربردی دارد؟

امروزه استفاده از کانکس های سیار به عنوان یک فروشگاه سیار برای ارائه محصولات غذایی مانند فست فود و فود استریت ها (غذا های خیابانی) بسیار مورد استقبال افراد دارای کسب و کار قرار گرفته است. یکی از مزایای استفاده از این نوع کانکس ها، داشتن چرخ و حمل آسان می باشد که می توان در هر محلی آن ها را مستقر نمود.

ساخت کانکس سیار

آشنایی با کاربرد و ساخت کانکس سیار

کانکس های سیار فروشگاهی سیار

از دیگر انواع کانکس های چرخدار و کاربردی که می توان از آن ها نام برد، استفاده از این سازه های پیش ساخته در جهت ارائه خدمات فروشگاهی و محصولات مختلف خوراکی و غیر خوراکی می باشد. این نوع از کانکس ها به دلیل داشتن چرخ و همین طور مجهز بودن به تجهیزات لازم، حمل و نقل آسانی داشته و می توان به راحتی آن ها را در مکان های مختلفی مستقر نمود.

کانکس های چرخدار پلیس

به کار گیری کانکس های سیار به عنوان مرکز و یا یک پاسگاه برای اسکان و استقرار نیرو های پلیس در مکان های مختلف مانند ورودی پاسگاه، ایستگاه های پلیس راه و خدمات نیروی انتظامی در مسیر های بین جاده ای، از مهم ترین کاربرد های کانکس سیار می باشند.

کانکس های چرخدار مسافرتی و توریستی

یکی از کاربرد های مختلف کانکس های سیار، استفاده از این سازه پیش ساخته به جهت اسکان موقت مسافران و گردشگران می باشد. به طور معمول این نوع از کانکس ها در مکان هایی مشخص مستقر می شوند تا مسافران و گردشگران بتوانند از آن ها برای اسکان موقت استفاده نمایید.

کانکس چرخدار خدمات درمانی

استفاده از این نوع کانکس ها به عنوان مرکز و پایگاه ارائه دهنده خدمات درمانی در بیمارستان های صحرایی، می تواند به افراد آسیب دیده در زلزله کمک کند. همین طور افرادی که در مناطق محروم و پایگاه های بین جاده ای اورژانس نیاز به رسیدگی دارند، می توانند از این نوع کانکس ها بهره مند شوند.

کانکس های سیار کارگاهی

از دیگر مدل های این نوع کانکس ها، کانکس های کارگاهی می باشند. این نوع از کانکس ها در جهت اسکان و استقرار نیرو های کار در زمان انجام عملیات های عمرانی، صنعتی و تولیدی، مورد استفاده قرار می گیرند. به دلیل داشتن چرخ، می توان آن ها را به راحتی جا به جا نمود و در محل های مختلفی مستقر کرد.

ساخت کانکس سیار

نکاتی در مورد ساخت کانکس سیار

در زمان ساخت کانکس سیار به چه نکاتی توجه کنیم؟

لازم است در ابتدا مشخص کنید که چه بودجه ای را برای ساخت کانکس سیار مد نظر دارید. با مشخص نمودن بودجه شما می توانید متریال و یا حتی ابعاد مناسبی از کانکس سیار را انتخاب کنید.

پس از تعیین بودجه، حتما کاربری و استفاده کانکس سیار را معلوم نمایید. به طور مثال شما می خواهید از کانکس سیار به جهت رستوران استفاده کنید و یا تصمیم دارید از آن برای ارائه محصولات غذایی فست فودی استفاده نمایید. چرا که مشخص نمودن کاربری، به شما کمک می کند تا امکانات و تجهیزات مورد نیازتان را در زمان ساخت کانکس سیار در نظر بگیرید.

لازم است بدانید که برخی از امکانات و تمهیدات مانند سینک ظرفشویی، پیشخوان، میزکار، طبقه بندی و… به صورت پیشفرض بر روی کانکس سیار تعبیه می شوند. اما هر کدام بسته به کاربری و نیازی که شما دارید، قابل تغییر می باشند.

نکته دیگری که باید در زمان ساخت کانکس سیار بدانید، ابعاد و اندازه کانکس سیار می باشد. لازم است بدانید که شما برای راه اندازی کسب و کار خود، به چه مقدار فضایی نیاز دارید. این مسئله علاوه بر این که بر روی هزینه های پرداختی تاثیر می گذارد، بر روی کسب و کار شما نیز تاثیر مستقیم دارد.

متراژ کانکس سیار به طور معمول پس از مشخص نمودن کاربری به دست می آید. اما شاید شما جزو افرادی باشید که نیاز دارید سازه خیلی بزرگ و یا خیلی کوچک باشد.

لازم به ذکر است که باید در زمان ساخت کانکس سیار، به نورپردازی و همین طور نمای خارجی آن اهمیت بدهید. نمای کانکس سیار و هم چنین نورپردازی که برای آن در نظر می گیرید، همگی بر روی جلب مشتری تاثیر می گذارند.

مشخصات و ویژگی های کانکس چرخدار

همان طور که می دانید، کانکس های سیار در دسته بندی سازه های پیش ساخته قرار می گیرند و با مواد و مصالحی مشخص تولید می شوند. در ادامه به توضیح مشخصات و ویژگی های این نوع از کانکس ها پرداخته ایم:

کانکس های سیار، از دیواره ها و سقفی که از سازه ساندویچ پانل می باشند، ساخته می شود. منظور از ساندویچ پانل سه لایه بودن و متشکل از دو لایه فلزی و یک لایه عایق می باشد. کانکس جزو سازه های پیش ساخته ای می باشد که در برابر رطوبت، سرما و گرما عایق بوده و از استحکام چشم گیری در برابر ضربه و خورندگی حشرات برخوردار می باشد. به طور کلی امروزه کانکس های سیار در دو نوع تک محور و دو محور طراحی و تولید می شوند.

ساخت کانکس سیار

نحوه سفارش و ساخت کانکس سیار

برای سفارش و ساخت کانکس سیار چه کاری انجام دهیم؟

پس از بررسی تمامی موارد گفته شده، لازم است با یک تولید کننده و عرضه کننده این محصول تماس بگیرید. به شما توصیه می کنیم که برای خرید و ساخت کانکس سیار با گروه تولیدی دالیا تماس بگیرید تا مشاوره های لازم را در این زمینه دریافت کنید.

برای کسب اطلاعات بیش تر در زمینه طراحی، تولید و ساخت کانکس سیار با شماره ۰۹۱۲۶۷۵۱۹۸۷ تماس بگیرید.

Back to list