کانکس

کانکس چرخ دار

کانکس چرخ دار

کانکس چرخ دار، در واقع به سازه ای پیش ساخته گفته می شود که می تواند در زمینه های مختلف کاربرد های متفاوتی داشته باشد. یکی از مهم ترین کاربرد های کانکس، اسکان سریع و موقت افراد پس از پشت سر گذاشتن بالای طبیعی مانند سیل و زلزله می باشد. همین طور می تواند از این سازه پیش ساخته برای انجام فعالیت های اجتماعی، آموزشی و رفاهی استفاده نمود.

کانکس چرخ دار چیست؟

کانکس چرخدار، به نوعی از کانکس ها گفته می شود که به چرخ و محور هایی در جهت جا به جایی و حمل و نقل آسان، مجهز می باشد. این نوع از کانکس ها را می توان به راحتی به خودرو و یا ماشین آلات دیگر متصل نمودن و به کمک چرخ هایی که در زیر آن ها تعبیه شده است، از مکانی به مکان دیگر منتقل نمود. این نوع از کانکس ها دارای مدل ها و انواع مختلفی می باشند که در ادامه به توضیح آن ها خواهیم پرداخت.

کانکس چرخ دار

کانکس چرخ دار چیست؟

به طور معمول کانکس های چرخ دار بر اساس تجهیزاتی که بر روی آن ها تعبیه شده است، دسته بندی می شوند. همین طور هر کدام دارای متراژ های مختلف می باشند تا هر شخص بتواند بر اساس نیاز و کارایی که از کانکس چرخدار دارد، نوع مناسبی از آن را تهیه کند.

معرفی انواع مختلف کانکس های چرخ دار

همان طور که پیش تر گفته شدس، مدل ها و انواع مختلفی از این نوع کانکس ها طراحی و تولید شده اند. البته ناگفته نماند که شما می توانید آن را به صورت اختصاصی و با در نظر گرفتن نیاز های خود سفارش دهید. هم چنین کاربری کانکس می تواند تجهیزات مختلفی را برای آن رقم بزند. در ادامه به معرفی انواع مختلف کانکس های چرخدار پرداخته ایم. لازم به ذکر است هر یک از کانکس های نام برده شده، دارای تجهیزات منحصر به فردی می باشند.

کانکس های چرخدار مسافرتی و توریستی

یکی از کاربرد های مختلف کانکس های چرخ دار، استفاده از این سازه پیش ساخته به جهت اسکان موقت مسافران و گردشگران می باشد. به طور معمول این نوع از کانکس ها در مکان هایی مشخص مستقر می شوند تا مسافران و گردشگران بتوانند از آن ها برای اسکان موقت استفاده نمایید.

کانکس های چرخ دار فروشگاهی سیار

از دیگر انواع کانکس های چرخدار و کاربردی که می توان از آن ها نام برد، استفاده از این سازه های پیش ساخته در جهت ارائه خدمات فروشگاهی و محصولات مختلف خوراکی و غیر خوراکی می باشد. این نوع از کانکس ها به دلیل داشتن چرخ و همین طور مجهز بودن به تجهیزات لازم، حمل و نقل آسانی داشته و می توان به راحتی آن ها را در مکان های مختلفی مستقر نمود.

کانکس های چرخدار پلیس

به کار گیری کانکس های چرخ دار به عنوان مرکز و یا یک پاسگاه برای اسکان و استقرار نیرو های پلیس در مکان های مختلف مانند ورودی پاسگاه، ایستگاه های پلیس راه و خدمات نیروی انتظامی در مسیر های بین جاده ای، از مهم ترین کاربرد های کانکس چرخ دار می باشند.

کانکس چرخدار خدمات درمانی

استفاده از این نوع کانکس ها به عنوان مرکز و پایگاه ارائه دهنده خدمات درمانی در بیمارستان های صحرایی، می تواند به افراد آسیب دیده در زلزله کمک کند. همین طور افرادی که در مناطق محروم و پایگاه های بین جاده ای اورژانس نیاز به رسیدگی دارند، می توانند از این نوع کانکس ها بهره مند شوند.

کانکس چرخ دار

معرفی انواع مختلف کانکس چرخ دار

کانکس های چرخ دار کارگاهی

از دیگر مدل های این نوع کانکس ها، کانکس های کارگاهی می باشند. این نوع از کانکس ها در جهت اسکان و استقرار نیرو های کار در زمان انجام عملیات های عمرانی، صنعتی و تولیدی، مورد استفاده قرار می گیرند. به دلیل داشتن چرخ، می توان آن ها را به راحتی جا به جا نمود و در محل های مختلفی مستقر کرد.

کانکس چرخ دار فست فودی

امروزه استفاده از کانکس های چرخ دار به عنوان یک فروشگاه سیار برای ارائه محصولات غذایی مانند فست فود و فود استریت ها (غذا های خیابانی) بسیار مورد استقبال افراد دارای کسب و کار قرار گرفته است. یکی از مزایای استفاده از این نوع کانکس ها، داشتن چرخ و حمل آسان می باشد که می توان در هر محلی آن ها را مستقر نمود.

مشخصات و ویژگی های کانکس چرخدار

همان طور که می دانید، کانکس های چرخ دار در دسته بندی سازه های پیش ساخته قرار می گیرند و با مواد و مصالحی مشخص تولید می شوند. در ادامه به توضیح مشخصات و ویژگی های این نوع از کانکس ها پرداخته ایم:

کانکس های چرخ دار، از دیواره ها و سقفی که از سازه ساندویچ پانل می باشند، ساخته می شود. منظور از ساندوچی پانل سه لایه بودن و متشکل از دو لایه فلزی و یک لایه عاق می باشد. کانکس جزو سازه های پیش ساخته ای می باشد که در برابر رطوبت، سرما و گرما عایق بوده و از استحکام چشم گیری در برابر ضربه و خورندگی حشرات برخوردار می باشد.

به طور کلی امروزه کانکس های چرخ دار در دو نوع تک محور و دو محر طراحی و تولید می شوند.

نحوه خرید کانکس چرخ دار به چه صورت است؟

توجه داشته باشید که در زمان خرید کانکس چرخ دار، باید ابتدا کاربری آن را مشخص نمایید. چرا که تجهیزاتی که در زمان ساخت کانکس های چرخدار مورد استفاده قرار می گیرند، کاملا به کاربری آن ها بستگی دارد.

به طور مثال اگر بخواهید از کانکس چرخ دار در زمینه ارائه محصولات خوراکی استفاده نمایید، باید از تجهیزاتی مانند منبع آب، سیستم فاضلاب، سینک ظرفشویی، میز کار و… استفاده نمایید. در صورتی که اگر تصمیم داشته باشید از کانکس چرخ دار به منظور اسکان موقت بهره مند شوید، باید علاوه بر این که متراژ بزرگ تری از آن را سفارش دهید، از تجهیزات دیگری مانند محل خواب، محلی برای استراحت و… برخوردار شوید.

کانکس چرخ دار

نحوه سفارش و خرید کانکس چرخ دار

به طور کلی واحد اندازه گیری کانکس، متر مربع می باشد و هر چه متراژ کانکس چرخ دار بیش تر باشد، علاوه بر بیش تر بودن تجهیزات، از قیمت بیش تری نیز برخوردار می باشد.

پس پیش از این که اقدام به خرید کانکس چرخدار کنید، حتما کاربری آن را مشخص نمایید.

 

 

Back to list

Related Posts