کانکس

کانکس ساندویچ پنل

کانکس ساندویچ پنل

کانکس ها به طور کلی در دسته سازه های پیش ساخته قرار می گیرند. همین طور کاربرد های مختلفی بر اساس تجهیزاتی که در ساخت آن ها استفاده شده است، دارند. کانکس ساندویچ پنل، دیواره هایی از ساندویچ پنل دارد و در دسته بندی کانکس هایی قرار می گیرد که می توان از آن ها به عنوان عایق استفاده نمود. در واقع به دلیل جنس دیواره هایی که دارند، مانع از ورود و خروج گرما و سرما می شوند.

معرفی انواع کانکس ها

کانکس ها انواع مختلفی دارند که از مدل های شناخته شده آن می توان به کانکس استاندارد، کانکس اسکید دار و کانکس تاشو سرد خانه ای اشاره کرد. هر یک از این کانکس ها، مجدد در دو دسته بندی مختلف متحرک و ثابت تقسیم بندی می شوند. در صورتی که دیوار ها، کف و سقف کانکس ها از یاندویچ پنل ساخته شده باشند، به آن کانکس ساندویچ پانل می گویند.

ساندویچ پانل ها در جهت آماده سازی و تولید کانکس ها مورد استفاده قرار می گیرند و کانکس تولید شده در کارگاه ها و قرارگاره ها و مکانی های نظامی و حتی برای سکونت مانند کانکس های ویلایی، استفاده می شوند.

کانکس ساندویچ پنل

معرفی انواع کانکس ساندویچ پنل

کانکس های ساندویچ پانل چه تفاوتی با کانکس های معمولی دارند؟

تفاوت کانکس های ساندویچ پنل با سایر کانکس ها، عایق می باشد. در کانکس ساندویچ پانل، از عایق تزریقی پلی یورتان استفاده می گردد در صورتی که در کانکس های معمولی از عایق پلی استایرن یا همان یونولیت استفاده می شود.

عایق تزریقی پلی یورتان، به عنوان یک عایق حرارتی شناخته می شود که در مقابل سرما، گرما و رطوبت، مقاومت چشم گیری نسبت به عایق پلی استایرن از خود نشان می دهد. در کانکس ساندویچ پانل دیواره های بیرونی و درونی از ورق گالوانیزه می باشد. اما در کانکس های معمولی و یا همان گالوانیزه، فقط دیواره بیرونی از جنس گالوانیزه ساخته شده است.

لازم است بدانید که برای دیواره های درونی از دیوار پوش ها مانند کاغذ دیواری استفاده می شود. در صورتی که در کانکس های ساندویچ پنل، هیچ نیازی به دیوار پوش دخالی نیست و در صورت لزوم می بایست دیوار پوش مورد نظر بر روی ورق گالوانیزه درونی پانل متصل شود.

مزایای استفاده از کانکس های ساندویچ پنل

همان طور که تا به این جای مطلب با این نوع از سازه ها آشنا شدید، دریافتید که مشخصات و ویژگی های منحصر به فردی دارند. به طور مثال بزرگ ترین مشخصه کانکس ساندویچ پنل، عایق بودن آن ها می باشد که همین امر می تواند از هدر رفتن انرژی جلوگیری کند. در ادامه به بررسی دقیق تری از مزایای استفاده از کانکس ساندویچ پنل می پردازیم:

  • صرفه جویی چشم گیر و قابل توجه در هزینه های گرمایش و کاهش انتشار CO2
  • کاهش هزینه های ساخت و ساز با بهینه سازی عایق ضخامت
  • انرژی های تجدید شونده خورشیدی با به کار گیری پنل های خورشیدی
  • مورد تایید مرجع صدور گواهینامه مستقل بین المللی
  • سیستم ساندویچ پنل تا ۲۰ درصد در هزینه های انرژی ساختمان صرفه جویی می کند.
  • سیستم های پانل انرژی، به عنوان یک سیستم جامع دیوار خارجی شناخته می شوند که می توانند هزینه های انرژی ساختمان را تا حد قابل قبولی کاهش دهند.
کانکس ساندویچ پنل

مزایای استفاده از کانکس ساندویچ پنل

کانکس ساندویچ پنل چه کاربردی دارد؟

به طور کلی ساندویچ پانل ها یکی از مصالح پر استفاده از ساخت کانکس می باشند. همین طور برای داشتن عایقی مقاوم در کانکس از ساندویچ پانل ها استفاده می گردد.

ساندویچ پانل هایی که در ساخت کانکس مورد استفاده قرار می گیرند، یاعث می شود تا از نفوذ باران و یا هر عامل طبیعی دیگر به داخل جلوگیری شود. هم چنین مانع از دست دادن انرژی داخل کانکس می شود.

از کاربرد ها و موارد استفاده این نوع از کانکس ها می توان از موارد زیر نام برد:

  • کانتینر ها
  • پشت بند تریلر ها
  • اورژانس
  • سردخانه
  • آزمایشگاه ها
  • بیمارستان های صحرایی
  • اسکان موقت

استفاده از کانکس های پیش ساخته چه مزایایی دارد؟

یکی از مهم ترین مزایای استفاده از کانکس ساندویچ پنل، صرفه جویی در زمان و هزینه ها می باشد. که در ادامه دلایل آن را به صورت یک به یک برای شما شرح داده ایم:

سرعت در ساخت: به طور کلی ساخت و ساز با سبک پیش ساخته، خیلی بیش تر از روش های معمولی و سنتی می باشد. به همین خاطر با سرعت بیش تری سرمایه بازگشته و در زمان و هزینه ها صرفه جویی می شود.

تنوع در طرح: قابلیت اجرای انواع طرح ها برای کاربری های مختلف به طوری که هر سازه کاملا با استفاده ای که دارد، هماهنگ باشد و بیش ترین بازدهی را برای مصرف کننده به همراه داشته باشد. به همین خاطر طراحی کانکس، از جمله موارد تخصصی است که باید توسط تکنسین های این کار انجام پذیرد.

عایق حرارتی: به کار گیری عایق های مناسب در جداره های کانکس، به خصوص در مدل های ساندویچ پانل، اتلاف انرژی را به حداقل رسانیده و برای استفاده از مناطق خیلی سرد و خیلی گرم مناسب می باشند.

امکان جا به جایی: این که بتوان یک سازه و یا یک خانه پیش ساخته را به راحتی جا به جا نمود، در واقع یک مزیت چشم گیر به شمار می آید. به طور مثال در کارگاه های ساختمانی و عمرانی می توان پس از اتمام پروژه سریعا سازه های را برای تجهیز نمودن کارگاهی دیگر به محلی مشخص منتقل نمود.

قابلیت ذحیره سازی: یکی از نکات مهم و پر کاربرد کانکس ها در مواقع وقوع حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله می باشد. با استفاده از این نوع سازه ها، می توان افراد حادثه دیده را در مدت زمانی کوتاه، اسکان موقت داد. همین طور می توان این سازه را به صورت انبوه تولید نمود تا در مواقع ضروری بتوان از آن ها استفاده کرد.

کانکس ساندویچ پنل

نحوه سفارش و خرید کانکس ساندویچ پنل

مقاوم در برابر زلزله: به دلیل استفاده از تکنیک های پیش ساخته در ساخت این نوع سازه ها، از مواد و مصالح سبکی استفاده می شود که در برابر زلزله از مقاومت چشم گیری برخوردار می باشد.

در صورتی که تصمیم به ساخت کانکس دارید، می توانید برای کسب اطلاعات بیش تر با شماره ۰۹۱۲۶۷۵۱۹۸۷، گروه تولیدی دالیا تماس بگیرید.

Back to list