کانکس

راه های کافه داری

راه های کافه داری

راه های کافه داری یا راز های کافه داری موفق، هر یک نکاتی را در مورد کافه داری و شناخت دانه های قهوه به شما می آموزند.

اگر شما هم یکی از دارندگان موتور کافه هستید دالیا هستید و می خواهید کسب و کار مورد علاقه خود را در این محصول بی نظیر و پر طرفدار رونق بیش تری ببخشید، بهتر است با راه های کافه داری آشنا شوید.

در این مطلب تصمیم داریم راه های کافه داری را که مربوط به شناخت دانه های قهوه و نحوه رست کردن آن ها می باشد را برای شما شرح دهیم. با ما همراه باشید.

آشنایی با انواع مختلف آسیاب قهوه

یکی از راه های کافه داری، آشنایی با انواع مختلف آسیاب قهوه می باشد. لازم است بدانید که به طور کلی ۴ تا ۵ مدل اسیاب قهوه وجود دارد که از هر مدل به منظور دم کردن مدل خاصی از قهوه مورد استفاده قرار می گیرند. روش های مختلف دوم کرده قهوه به شرح زیر می باشد:

  • آسیاب Cafetiere
  • آسیاب Aeropress
  • آسیاب Filter
  • آسیاب Espresso

شاید این سوال برای شما پیش آید که بهترین زمان استفاده بین دانه قهوه آسیاب شده و دم شده آن چیست؟ به طور کلی نظر های مختلفی در این زمینه وجود دارد. اما در وهله اول می توان گفت که این مسئله کاملا به ذائقه شما بستگی دارد. از این رو از دیگر راه های کافه داری، در نظر کرفتن زمان مناسب برای دم کردن قهوه آسیاب شده می باشد.

اما قانون کلی این می باشد که اگر خیلی سریع پس از رست کردن دانه های قهوه آن را دم نمایید، طعم تلخی در آن شدت می گیرد. به همین خاطر پس از رست کردن باید به دانه قهوه مدت زمان کمی را زمان دهید تا مزه ها در آن عمیق شوند. این به معنای آزاد شدن کربن دی اکسید در قهوه می باشد. از این رو بهتر است برای تجربه هر چه بهتر مزه قهوه، مدت زمانی چند روزه را بین رست کردن قهوه و دم کردن آن زمان دهید.

بهترین زمان به منظور رست قهوه و دم نمودن آن ۳ تا ۵ روز می باشد. از این زمان به بعد دانه های قهوه بهترین مزه را خواهند داشت.

راه های کافه داری

آشنایی با راه های کافه داری

اما لازم است بدانید که بهترین زمان مصرف قهوه ۳ تا ۵ روز تا چند ماه پس از این تاریخ می باشد. قهوه در این مدت زمانی، دارای مطلوب ترین تاریخ مصرف می باشد. در صورتی که قهوه را برای مدت زمانی طولانی نگهداری کنید، مزه آن مطلوب نخواهد بود از کیفیت لازم برخوردار نخواهد شد.

نحوه رست کردن دانه های قهوه

به طور کلی رست کردن دانه های قهوه، بخش جدا نشدنی از فرآیند تهیه و تولید قهوه محسوب می شود. رست کمک می کند تا طعم واقعی دانه ها به طور کامل آشکار شوند و عطر قهوه کاملا انتشار پیدا کند. هر دوی این دو ویژگی نشانگر قهوه درجه یک می باشند.

لازم به ذکر است که فردی که دانه های قهوه را رست می کند، باید در این زمینه تخصص و مهارت کافی را داشته باشد. چرا که در صورت ایجاد هر گونه نقص در این فرآیند، کیفیت دانه های قهوه از بین خواهد رفت.

آسیاب کردن دانه های قهوه

دومین مرحله ای که باعث می شود تا عطر قهوه به طور کامل انتشار پیدا کند و مزه ها در نوشیدنی جایگاه خود را به دست بیاورند، آسیاب آن می باشد.

در واقع به این معنا که آسیاب با توجه به نوع دانه ها و نوشیدنی متفاوت خواهد بود و باید برای به دست آوردن بهترین نتیجه آن را با توجه به شرایط تغییر دارد.

اصالت قهوه در حفظ تازگی

همانند تمامی محصولات کشاورزی، دانه های قهوه بهترین کیفیت را زمانی به دست خواهند آوردن که تازه باشند. زمان خیلی زیادی به طول نخواهد انجامید تا دانه قهوه برداشت و رست شده مزه ها و کیفیت خود را از دست بدهد.

بهترین نوع بسته بندی برای قهوه، بسته بندی آلومینیومی می باشد. چرا که عطر قهوه حفظ خواهد شد و از بین رفتن آنتی اکسیدان های موجود در آن به کم ترین سطح ممکن خواهد رسید. هم چنین تازگی قهوه به طور کامل حفظ خواهد شد.

کدام قهوه بهتر است؟ ربستا یا عربیکا؟

همان طور که در مطلب راز های کافه داری اشاره کردیم، دانه های مختلفی از قهوه وجود دارد. اما به طور کلی دو نوع از آن در پرورش ر مقیاس بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند. این دو نوع قهوه با نام های عربیکا و ربستا در سطح جهانی شناخته می شوند.

مواد مغذی موجود در دانه های عربیکا، بسیار زیاد می باشند. به همین خاطر طعم میوه ای، ترکیبی از مزه گل و خاک در آن به طور کامل احساس می شود.

قهوه ربستا به طور معمول ۷۵ درصد بیش تر کافئین دارد، از این رو بیش تر رست می شود و رنگ تیره تر و طعم عمیق تری نیز دارد.

راه های کافه داری

آموزش فوت و فن و راه های کافه داری

  • رست سبک: در این شیوه رست دانه قهوه، دانه ها وارد فرآیند کم شدت تری از گرما و فشار در مقایسه به حالت های دیگر می شوند. دلیل این روش رست کردن این است که میل به حفظ برخی ویژگی های دانه های سبز وجود دارد. از این رو به قهوه ها گرمای زیاد انتقال داده نمی شود.
  • رست متوسط: هدف از این روش رست کردن این می باشد که طعم کاراملی و عسلی و وانیلی در قهوه باقی بماند و بتواند این نوع مزه ها را در خود به خوبی نگه دارد.
  • رست تیره: در این شیوه از رست کردن قهوه، دانه های قهوه پس از طی کردن این فرآیند عطر قدرتمند به خود می گیرند و طعم تلخ و شیرینی را با یکدیگر در خود دارند. مزه نوسیدنی به دست آمده از این نوع رست دانه های قهوه، آجیلی با تن شکلاتی می باشد.

ترکیب قهوه به چه صورت است؟

نکته دیگری که در مورد راه های کافه داری باید بدانید، نحوه ترکیب کردن قهوه می باشد. از این رو در این بخش از مطلب به شرح آن پرداخته ایم.

لازم به ذکر است که باید به منظور حفظ مزه اصیل هر قهوه، از ترکیب کردن آن ها خودداری کنید. چرا که ترکیب قهوه ها با یکدیگر باعث از بین رفتن مزه های اصیل مکانی که در آن پرورش داده شده اند می شود. در مقایسه با این انتخاب، دنیای قهوه های ترکیبی عجیب و بی انتها می باشد.

بلند یا همان ترکیب کردن قهوه یک تخصص به شمار می آید که باید با توجه به ویژگی های قهوه اصلی، مقداری از انواع دیگری از قهوه به آن اضافه شود تا آن چه که در نوع اصلی وجود ندارد، در قهوه ترکیبی کاملا احساس شود.

راه های کافه داری

رمز و راز ها و راه های کافه داری

هر نوع قهوه که در منطقه خاصی پرورش داده شده است، با ویژگی های خاص خودش همراه می باشد. انواع قهوه ها می توانند از طریق ترکیب شدن با یکدیگر، هم را کامل کنند و مزه هایی نو و تازه با عطر های متفاوت ایجاد نمایند.

آشنایی با پایتخت های قهوه در دنیا

چندین کشور در دنیا به عنوان تولید کننده مرغوب ترین نوع قهوه شناخته می شوند که به شرح زیر می باشند:

  • قهوه کلمبیا
  • دانه قهوه برزیل
  • قهوه گوآتمالا
  • قهوه اتیوپی
  • قهوه نیکاراگوا
  • قهوه کستاریکا
  • قهوه کنیا
  • قهوه هند
  • دانه قهوه مکزیک
  • قهوه اندونزی
  • قهوه ترک

کلام آخر

به طور کلی راه اندازی کسب و کار های نوین و امروزی، نیاز به سرمایه و بودجه فراوانی دارد. اما گروه تولیدی دالیا، سازه هایی به روز شده و تهیه شده از متریال فایبرگلاس را برای مصرف کنندگان در نظر گرفته است تا تمامی افرادی که می خواهند کسب و کار خود ر با حداقل سرمایه آغاز کنند، با مشکل مواجه نشوند.

توجه داشته باشید که دالیا گروپ، محصولات مختلفی را بر اساس نیاز های مشتریان و همین طور با کاربری های مختلف با قیمتی مقرون به صرفه و استثنایی تولید نموده است تا بستر کار آفرینی در کشور فراهم شود.

شما اگر تصمیم به راه اندازی یک کافه سیار با محصولات دالیا را دارید، راه های کافه داری به شما آموزش می دهد تا هر چه زود تر با دانه های قهوه آشنا شوید و در نهایت هر چه سریع تر به درآمد مطلوب و بازدهی و سود برسید.

برای کسب اطلاعات بیش تر در مورد کافه های سیار و سایر محصولات پیش ساخته، با شماره ۰۹۱۲۶۷۵۱۹۸۷ تماس حاصل نمایید.

Back to list