کانکس سیار

راز های کافه داری موفق

راز های کافه داری موفق

راز های کافه داری موفق، شامل راهنمای جامع شناخت دانه های قهوه و شیوه ترکیب آن ها می شود. اگر شما هم به تازگی کافه سیار مورد علاقه خود را راه اندازی کرده اید و تصمیم دارید که درآمد چشم گیری را از آن کسب کنید، این مطلب را از دست ندهید.

شاید باور نکنید که چند نوع قهوه در دنیا وجود دارد که ترکیب هر کدام از آن ها با یکدیگر می تواند همه چیز را پیچیده تر کند. اما به طور کلی این مسئله یکی از راز های کافه داری موفق محسوب می شود که باید به طور کامل به آن مسلط باشید.

راز های کافه داری موفق

آشنایی با راز های کافه داری موفق

این رنج تنوع می تواند برای برخی از افراد گیج کننده باشد، اما برای ثبات و به درآمد رسیدن کافه سیار خود، باید این نکات را در نظر بگیرید.

دسته بندی انواع قهوه ها

به طور کلی انواع قهوه ها در سه گروه زیر قرار می گیرند:

  • نوع دانه قهوه
  • قهوه اسپرسو
  • نوشیدنی قهوه بدون شکر

شما می توانید با مطالعه این مطلب به راحتی هر نوع دانه قهوه ای که با آن مواجه شدید را شناسایی کنید . منو کافه خود را بر همان اساس طراحی نمایید. البته لازم به ذکر است که با این کار می توانید آیتم های مختلفی را در کافه خود سرو نمایید که این مسئله می تواند باعث جلب مشتری بیش تری برای شما شود.

راز های کافه داری موفق: آشنایی با انواع دانه قهوه

در این بخش از مطلب با معرفی انواع دانه قهوه که اساس تمامی نوشیدنی ها محسوب می شوند، می خواهیم به شما کمک کنیم تا بیش تر با راز های کافه داری موفق آشنا شوید:

دانه قهوه عربیکا

این نوع از دانه های قهوه را با سطح اسیدیته (ترشی) تند و تیز، شیرینی شکری گونه و طعم ها و عطر های مختلفی تولید می گردد.

دانه قهوه ربستا

دانه های قهوه ربستا، به نبست عربیکا به طور کلی تلخ تر و سخت تر می باشند. به همین خاطر این نوع از قهوه کمی ارزان تر می باشد و از آن برای تهیه انواع قهوه های فوری استفاده می شود.

با توجه به آن که نوع دانه قهوه به طور کلی در دو دسته عربیکا و ربستا، قرار می گیرند، مزه دانه های دنیای بی حد و مرزی دارد. مزه دانه قهوه می تواند از طعم آجیلی شروع شده و تا مزه میوه ای، شکلاتی، طعم های تند و تیز خاکی بسته به محل رشد، ادامه پیدا کند.

راز های کافه داری موفق

راز های کافه داری موفق و آشنایی با انواع دانه های قهوه

لازم به ذکر است که گیاه قهوه می تواند در محیط گرم، با آب و هوای استوایی، مانند بسیاری از کشور های آمریکای لاتین، آفریقا و جزیره های پسفیک رشد کند. از این رو دانه قهوه مناطق نام برده شده نسبت به سایر مناطق از شهرت بسیاری برخوردار می باشند.

معرفی قهوه آمریکای لاتین

دانه های قهوه آمریکای لاتین که شامل کشور کلمبیا، گواتمالا و کستاریسکا می باشد، طعم آن ها به سمت شیرینی می رود و ته مزه ای شکلاتی دارند. البته مزه های ادویه ای و حتی کاراملی نیز در آن ها دیده می شود.

معرفی قهوه آفریقا

کشور اتیوپی و کنیا، هر دو صادر کننده های مطرح قهوه در دنیا محسوب می شوند. دانه های قهوه ای که از کشور اتیوپی به دنیا صادر می گردند، سبک، خشک با طعم میوه ای گیاهی می باشند. البته لازم است بدانید که قهوه کنیا کمی ترش تر بوده و طعم مرکبات را در خود جای داده است.

معرفی قهوه جزایر اقیانوس آرام

سومارتا، جاوا و کنا جزایری در اقیانوس آرام می باشند که جزو پرورش دهندگان دانه قهوه بوده و صادرات آن یکی از محبوب ترین فعالیت های اقتصادی آن ها به شمار می آید.

دانه های قهوه کنا که در هاوایی و مناطق کوه پایه ای آن پرورش داده می شود، ته مزه ای ادویه ای، اندکی کپکی و دودی در مقایسه با قهوه جزایر جاوا و سامارتا دارد.

انواع مختلف گیاه قهوه کدام ها می باشند؟

همان طور که می دانید، برای داشتن یک منوی متنوع و مشتری پسند، باید با راز های کافه داری موفق آشنا شوید که یکی از لازمه های آن، بررسی گیاه قهوه می باشد.

به طور کلی همان طور که پیش تر گفته شد، دو نوع گیاه قهوه به نام های عربیکا و ربستا وجود دارد. اما این دو نوع گیاه به گونه های مختلفی از عربیکا و ربستا تقسیم بندی می گردند.

دانه های قهوه ربستا، از ترشی کم تری برخوردار هستند و رنگی روشن تر نسبت به دانه های قهوه عربیکا دارند. همین طور دانه های قهوه ربستا مقدار کافئین بیش تری داشته و اثر گذاری قدرتمند تری نسبت به دانه های قهوه عربیکا دارند. این نوع قهوه را می توان در شرایط سخت آب و هوایی نیز پرورش داد. قهوه ربستا ۲۵ درصد از تولید جهانی را به خود اختصاص داده است و به طور کلی به عنوان قهوه ارزان تر شناخته می شود.

اما در مقابل قهوه عربیکا ۷۵ درصد از تولید جهان را در بر گرفته است. این نوع قهوه طعم شیرین تری داشته و شامل عطر مرکبات، گل و شکلات می شود. در واقع تمامی طعم های گفته شده را در خود جای داده است. همین طور مقدار کافئین این نوع قهوه کم تر بوده و قیمت آن به نسبت ربستا بالا تر می باشد.

نحوه آماده سازی قهوه برای رست کردن

نکته دیگری که باید راجع به راز های کافه داری موفق بدانید، نحوه رست کردن آن می باشد. لازم است بدانید که پس از بداشت، سه نوع روند آماده سازی قهوه وجود دارد که در هر کدام به روش های خاصی دانه های قهوه برای رست شدن آماده سازی می شوند. این سه روش شامل موارد زیر می شود:

  • آماده سازی قهوه به روش شست و شوی کامل
  • آماده سازی طبیعی
  • روش آماده سازی عسل

البته همیشه روش های جدیدی به بازار می آیند و مورد بررسی قرار می گیرند. اما روش های نام برده شده در واقع سه روش اصلی آماده سازی دانه قهوه محسوب می شوند.

روش شست و شو کامل به این شکل است که دانه های قهوه پس از برداشت جداسازی می شوند و ناخالصی آن ها مانند ساقه های خشک، از آن ها جدا می گردند. سپس گوشت میوه از آن جدا شده و دانه های قهوه به طور کامل شسته می شوند. در نهایت دانه های قهوه در آفتاب خشک و در آخر پروسس می شوند.

به منظور فرآوری قهوه از روش های مختلفی استفاده می گردد. به طور مثال دانه ها با ماشین و یا با دست بر اساس اندازه جدا سازی می شوند و دانه های نا مرغوب دور ریخته می شوند. پس از این مرحله دانه های قهوه بسته بندی شده و به محل رست ارسال می گردند.

در فرآیند طبیعی دانه های قهوه با میوه آن در آفتاب خشک خواهند شد و پیش از مرحله دسته بندی کردن دانه های قهوه، هسته به طور کامل از گوشته جدا می شود.

راز های کافه داری موفق

راز های کافه داری موفق و نکاتی در مورد رست کردن دانه های قهوه

در روند آماده سازی عسل، نیمی از گوشت میوه ها از هسته جدا سازی شده و باقی آن با قرار دادن دانه های قهوه در آفتاب خشک می شوند و سپس به دانه می چسبد. به دلیل چسبناک بودن پوسته آن، به این روش سآماده سازی عسل گفته می شود.

هنگامی که دانه های قهوه به این روش آماده سازی شدند، به فاز رست می رسند. در این مرحله رنگ آن ها از سفید به قهوه ای تیره تغییر رنگ می دهد. هر چه دانه قهوه مدت زمان طولانی تری رست شود، رنگ آن تیره تر خواهد شد.

برای اطلاعات بیش تر به منظور آشنایی با نحوه آسیاب کردن دانه های قهوه و نکاتی دیگر در مورد راز های کافه داری موفق، می توانید به مطلب راه های کافه داری مراجعه کنید.

Back to list