موتور فست فود سیار

تعبیه هوای تازه برای رستوران

تعبیه هوای تازه برای رستوران

در صورتی که رستوران ها نتوانند سیستم تهویه مطبوع مطلوبی را برای هر یک از بخش های عملیاتی آشپزخانه خود در نظر بگیرند، قطعا تجربه خوشی را برای مشتریان خود باقی نخواهند گذاشت. در واقه تعبیه هوای تازه برای رستوران، یکی از رکن های اساسی رستوران داری محسوب می شود.

در این مطلب تصمیم داریم به صورت کامل، نحوه تعبیه هوای تازه برای رستوران و علت ضرورت آن را برای شما بررسی کنیم. مجموعه تولیدی دالیا، در نظر دارد تا نکاتی را در این باره برای شما شرح دهد.

چرا به تعبیه هوای تازه برای رستوران نیاز داریم؟

توجه داشته باشید که پخت و پز در آشپزخانه های رستوران ها، بوی زیادی را از خود تولید می کند. تصور کنید که هر یک از بخش های آشپزخانه رستوران، بویی مختث به خود را دارد. تعبیه هوای تازه برای رستوران به شما کمک خواهد کرد تا به درستی هوا و بوی غذا های طبخ شده را به بیرون از رستوران هدایت کنید و باعث ایجاد آزار برای مشتریان نشود.

این امکان وجود دارد که اگر اقدام به تعبیه هوای تازه برای رستوران نکنید، بوی غذا های آماده شده به داخل رستوران و محل سرو غذا راه پیدا کند و باعث رنجش مشتریان شود.

تعبیه هوای تازه برای رستوران

نکاتی در مورد تعبیه هوای تازه برای رستوران

منظور از هوای تازه چیست؟

هوای تازه به منظور سیستم تهویه یک امر ضروری به شمار می آید. هوای تازه به هوایی گفته می شود که به صورت مکانیکی از طریق هود های استاندارد، فن و یا کولر آبی تولید می گردد. هوای تازه وارد محیط می شود و جایگزین هوای اگزاست شده از محیط می باشد. این امر باعث ایجاد برقراری تعادل و ایجاد هوای مطبوع در محیط خواهد شد.

چه زمانی به تعبیه هوای تازه برای رستوران نیاز داریم؟

زمانی باید برای تعبیه هوای تازه برای رستوران اقدام کنید که میزان هوای اگزاست شده از CFM 1500 بیش تر شود. مهندسان مکانیک در این زمان توصیه می کنند که نسبت هوای اگزاست شده باید بین ۷۵ درصد تا ۸۰ درصد باشد. سیستم هوای اگزاست و هوای تازه بهتر است به صورت یکپارچه تعبیه گردند.

به منظور جلوگیری از انتشار هوا و بو از سمت آشپزخانه به سالن اصلی، بهتر است که آشپزخانه در زیر یک فشار منفی بسیار کمی قرار بگیرد. به این معنی که میزان هوای اگزاست شده بیش تر از میزان هوای تازه باشد.

بهترین مکان برای جا نمایی و تعبیه هوای تازه در رستوران

یکی از ایده آل ترین حالت ها برای جا نمایی و تعبیه هوای تازه برای رستوران، نقطه ای در داخل هود و یا در نزدیکی هود می باشد تا هوای مطبوع از محیط خارج نشود. حداقل میزان برای این فاصله ۳ متر می باشد. سیستم تهویه مطبوع نیز می تواند به عنوان یک منبع هوای تازه در نظر گرفته شود. با هر تن سیستم تهویه مطبوع CFM 400 از هوا تامین می گردد.

تعبیه هوای تازه برای رستوران

بررسی بهترین محل برای تعبیه هوای تازه برای رستوران

خلاصه مطلب

به طور کلی باید تعبیه هوای تازه برای رستوران، به صورت تخصصی و با مهارت کامل و بر اساس محاسبات مهندسی انجام شود. به شما توصیه می کنیم که این مسئله را برای رستوران خود جدی بگیرید. چرا که نفوذ بو و عطر غذا های آماده شده به محل سرو آن ها، می تواند باعث رنجش مشتریان شود.

به شما توصیه می کنیم که برای محل قرار گیری هوا تازه، حتما از یک مهندس مکانیک کمک بگیرید.

سوالات متداول

در این بخش از مطلب تصمیم داریم به پر تکرار ترین سوالات در مورد ضرورت تعبیه هوای تازه برای رستوران بپردازیم. با ما همراه باشید.

آیا تعبیه هوای تازه برای رستوران برای تمامی رستوران ها ضروری می باشد؟

شک نکنید که تعبیه هوای تازه برای تمامی رستوران ها ضروری می باشد. چرا که ارائه و فروش چند مدل غذا، می تواند بو زیادی را از خود تولید کند. همین مسئله می تواند منجر به آزار مشتریان شود. قطعا چندان خوشایند نیست که در زمان سرو غذا، بوی غذا های دیگر پخش شود!

بهترین زمان برای تعبیه هوای تازه برای رستوران چه وقت است؟

زمانی باید برای تعبیه هوای تازه برای رستوران اقدام کنید که میزان هوای اگزاست شده از CFM 1500 بیش تر شود. مهندسان مکانیک در این زمان توصیه می کنند که نسبت هوای اگزاست شده باید بین ۷۵ درصد تا ۸۰ درصد باشد. سیستم هوای اگزاست و هوای تازه بهتر است به صورت یکپارچه تعبیه گردند.

 

Back to list