موتور فود

۱۰ قدم برای راه اندازی فود تراک

۱۰ قدم برای راه اندازی فود تراک

در صورتی که بودجه کمی دارید، اجاره کردن و یا راه اندازی فود تراک می تواند بهترین گزینه پیش روی شما باشد. مبالغی که برای ساخت و راه اندازی فود تراک در نظر گرفته شده است، چندان نجومی و زیاد نیست که نتوانید از پس آن برآیید. آن هم فود تراکی که تمامی امکانات و ویژگی های مورد نیاز شما را تامین می کند.

در این مطلب کارگاه دالیا، تصمیم دارد مراحل راه اندازی فود تراک را برای شما شرح دهد تا با هموار شدن این مسیر، هر چه سریع تر بتوانید کسب و کار مورد علاقه خود را راه اندازی نمایید و از آن کسب درآمد کنید.

ایده راه اندازی فود تراک شاید در وهله اول این تصویر را برای شما تداعی کند که یک ماشین نیمه فرسوده، غذا های نا سالم و روغنی را به مستریان خود عرضه می کند. اما باید گفت که تصورات شما اشتباه بوده و زمانه به طور کلی تغییر کرده است. در حال حاضر و طی سال های گذشته بسیاری از رستوران های سیار توانسته اند محبوبیت ویژه ای را در بین مصرف کنندگان به دست آورند.

راه اندازی فود تراک

10 قدم برای راه اندازی فود تراک

از این رو رستوران های معروف نیز دست به کار شده اند تا برای مجموعه خود اقدام به راه اندازی فود تراک کنند.

چیزی که زمانی به عنوان محل غذا خوری رهگذران خسته و بی میل بوده، حالا به انتخاب اول عاشقان ظعم و مزه تبدیل شده است. در صورتی که شما هم تصمیم داریم تا کسب و کار تازه و نوینی را آغاز کنید و تمایلی به طی کردن مسیر های سنتی و بالا و پایین رفتن از پله های اداره های مختلف را ندارید، راه اندازی فست فود سیار، می تواند یک گزینه مطلوب به شمار آید.

چگونگی راه اندازی فود تراک

همان طور که می دانید ما این مطلب را برای شما نگارش کرده ایم تا در گام متوالی، بتوانید برای راه اندازی فست فود سیار مورد علاقه خود اقدام نمایید. در ادامه این ۱۰ گام را برای شما شرح داده ایم.

قدم اول: مجوز های لازم را دریافت کنید.

قطعا هیچ چیز ساده نمی باشد و در دنیای کسب و کار های کوچک، نمی توانید فقط یک کانکس سیار غذا و یا فود تراک را در هر مکان و زمانی برانید. هر شهری در ایران قوانین خاص خودش را دارا می باشد و این شامل کشب گواهی نامه سلامتی، مجور راه اندازی فود تراک و کسب اجازه برای پارک کردن در ساعات طولانی در منطقه خاص و مشخصی می باشد.

در صورتی که می خواهید مسیر دریافت مجوز های لازم برای شما هموار تر شده و سهولت بخشیده شود، بهتر است به سراغ محل ها و محدوده هایی بروید که اجازه پارک این وسیله را به شما بدهند. همین طور بتوانید اغذیه مد نظر خود را از طریق فود تراک عرضه کنید.

قدم دوم: فود تراک بخرید و یا اجاره کنید.

در صورتی که بودجه کمی دارید، می توانید برای اجاره فود تراک و یا یک ماشین سیار رستورانی اقدام نمایید. برای اجاره فود تراک باید با صاحب آن در مورد مبلغ اجاره ماهیانه و یا حتی پیش پرداخت صحبت نمایید. اما شما می توانید با مشخص کردن بودجه ای که دارید، مناسب ترین فود تراک را از گروه تولیدی دالیا خریداری کنید.

در صورتی که اجاره فود تراک برای شما ممکن نمی باشد، می توانید از این خدمات استفاده کنید و با مشاوران مجموعه دالیا برای خریداری کانکس ۶ متری دست دوم متناسب ترین فود تراک با تجهیزات و امکانات مناسب مشورت نمایید.

راه اندازی فود تراک

راه و روش راه اندازی فود تراک

قدم سوم: هدف خود را مشخص کنید

به منظور راه اندازی فست فود سیار که یکی از گزینه های پیش روی شما، فود تراک خواهد بود، باید سرو ساندویچ های بی مزه و بی کیفیت را فراموش کنید. چرا که هیچ گونه جذابیتی برای رهگذران نخواهد داشت.

امروز فود تراک ها غذا هایی را که در سطح وعده های رستوران های لوکس هستند را سسرو می کنند. با این شرایط نباید اصلا از رقابت عقب بمانید. شما می توانید با تهیه یک منوی اختصاصی و با ارائه دسری ویژه مانند کاپ کیک و شکلات، امضای برند رستورانی سیار خود را بسازید.

به طور کلی کلید موفقیت در راه اندازی فود تراک شروع کسب و کار جدید و ارتقا یافته می باشد. به همین خاطر باید در ابتدا هدف خود را پیدا کنید و در آن تخصص کافی را به دست آورید. حتما در این زمینه تحقیق کنید و آن چیزی را که به آن علاقه مند هستید را شناسایی نمایید.

قدم چهارم: سرمایه و بودجه

بعد از این که موفق شدید هدف خود را از راه اندازی فود تراک مشخص کنید، باید پلن سرمایه خود را تنظیم نمایید. سشاید تصمیم داشته باشید که با یک شریک تجاری کسب و کار کوچک همکار شوید و یا مسئله سرمایه را به طور کل به یک سرمایه گذار واگذار نمایید.

ایده خود را در فضا های کار اشتراکی مطرح کنید و یا از دوستان و آشنایان خود بخواهید تا در جذب سرمایه به شما یاری دهند. مهم تر این که میزان پرداختی به سرمایه گذاران و سود آن را با حسساسیت قبل از هر چیزی مورد محاسبه قرار دهید.

قدم پنجم: برنامه ریزی کنید

راه اندازی فود تراک مانند راه اندازی سایر کسب و کار های دیگر نیاز به برنامه ریزی دارد. شما باید به اندازه کافی تحقیق کنید و برای راه اندازی یک فست فود سیار مطلوب، برنامه ریزی نمایید.

شما پس از این که فاز جذب سرمایه را پشت سر گذاشتید، باید در مورد هزینه جواز، تچهیزاتف مواد اولیه و لوازم شست و شو به خوبی اطلاعات به دست آورید. سپس محاسبه کنید که باید چه مقدار فروش داشته باشید تا در نهایت به سود مطلوب و قابل قبولی دست پیدا کنید.

قدم ششم: بیمه دریافت کنید

با راه اندازی فود تراک، همه چیز کسب و کار شما بر روی چهار چرخ در حال حرکت می باشد. به همین خاطر لازم اسن برای دریافت بیمه اقدام نمایید. به شما توصیه می کنیم که برای انجام این گام، با یک نماینده بیمه ارتباط برقرار کنید و توصیف نمایید که هدف رستوران سیار شما چیست؟

به طور مثال در صورتی که فر صنعتی پیتزا در فود تراک دارید، باید یکی از موارد تحت پوشش بیمه باشد.

قدم هفتم: پیش از راه اندازی فود تراک محل دائمی پارکینگ را مشخص کنید.

یکی از بزرگ ترین چالش های راه اندازی فود تراک، ابعاد و اندازه آن می باشد. این امکان وجود دارد که انتخاب شما یکی از بزرگ ترین رستوران های سیار در منطقه باشد. در این صورت مکانی که فود تراک را بدون فعالیت پارک می کنید، باید از همه نظر امنیت لازم را برای کسب و کار سیار شما فراهم کند.

لازم است بدانید که پارک کردن وسیله نقلیه ای که در آن سیستم برق و سیستم سرمایی فعال است، در حوالی برخی ساختمان ها اکیدا ممنوع می باشد.

راه اندازی فود تراک

بررسی هزینه های راه اندازی فود تراک

قدم هشتم: خود را با دیگران مرتبط کنید

این مسئله بسیار حائز اهمیت می باشد که راه اندازی فود تراک با هر شاخه دیگر در رستوران متفاوت می باشد. راز موفقیت شما اجرای برنامه های مختلف برای جذب مشتری بیش تر است. به همین خاطر باید خود را به سازمان دهندگان مجالس معرفی نمایید و پل ارتباطی بین کانکس ۶ متری در اصفهان و کسب و کاری که دارید با آن ها بسازید.

قدم نهم: از شبکه های اجتماعی به نحو احسنت استفاده کنید

شما می توانید به منظور معرفی کسب و کار سیار خود، از موقعیت مکانی و برنامه های ویژه استفاده نمایید. برای این کار لازم است تا با الگوریتم های شبکه های اجتماعی آشنا شوید و به نحو احسنت از آن ها برای معرفی خود و کسب و کاری که راه اندازی کرده اید بهره مند شوید.

قدم دهم: کسب و کار خود را توسعه دهید.

زمانی که برند شما به طور کامل شناخته شد و محبوبیت لازم را در بین مصرف کنندگان به دست آورد، می توانید نوشیدنی های گرم و سرد را در لیوان خاص خودتان سرو کنید و حتی پیشنهاد فروش لوگو خورده فود تراک سیار خود را به مشتری بدهید.

 

Back to list