موتور فست فود

مواد غذایی که نباید دو بار گرم شوند

مواد غذایی که نباید دو بار گرم شوند

این روز ها بسیار دیده می شود که افراد باقی مانده غذای خود را فریز نموده و مجدد آن را استفاده می کنند. اما برخی از آن ها جزو مواد غذایی محسوب می شود که امکان گرم نمودن مجدد آن ها وجود ندارد. از این رو مواد غذایی که نباید دو بار گرم شوند را در این مطلب برای شما مورد بررسی قرار خواهیم داد.

به طور کلی در برخی از موارد، این کار اشکال چندانی ندارد. اما در مورد برخی از مواد غذایی، می تواند به سلامت افراد آسیب وارد شود. به گفته متخصصان نگه داری باقی مانده غذا ها و گرم نمودن مجدد آن ها خطرات جبران ناپذیری را برای بدن انسان به همراه دارد. واقعیت این است که برخی از غذا های خاص پس از دو بار گرم شدن، فاقد هر گونه ارزش غذایی خواهند شد.

در ادامه این مطلب مواد غذایی که نباید دو بار گرم شوند را به صورت کامل برای شما شرح می دهیم. اگر شما هم صاحب یک فود تراک و یا موتور فست فود باشید، قطعا این مسئله می تواند در عرضه محصولات غذایی به مشتریان به شما کمک کند. با دالیا گروپ همراه باشید.

مواد غذایی که نباید دو بار گرم شوند

معرفی مواد غذایی که نباید دو بار گرم شوند

مواد غذایی که نباید دو بار گرم شوند، کدام اند؟

اگر برای شما هم سوال که مواد غذایی که نباید دو بار گرم شوند کدام یک از ماده های غذایی محسوب می شوند، این بخش از مطلب را از دست ندهید، در این بخش از مواد غذایی که نباید دو بار گرم شوند نام برده ایم و در ادامه به صورت کامل آن ها را شرح داده ایم:

  1. سیب زمینی
  2. اسفناج
  3. مرغ
  4. کرفس
  5. قارچ
  6. تخم مرغ
  7. چغندر

مواد غذایی که نباید دو بار گرم شوند: سیب زمینی

این ماده غذایی به این دلیل که از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار بوده و فواید زیادی برای بدن دارد، جزو مواد غذایی محسوب می شود که نباید مجدد گرم شود. در صورتی که سیب زمینی دو بار گرم شود، ارزش غذایی خود را از دست داده و در بدن ایجاد سم می کند.

مواد غذایی که نباید دو بار گرم شوند: اسفناج

اسفناج جزو مواد غذایی که نباید دو بار گرم شوند، می باشد. در صورتی که این ماده غذایی مجدد گرم شود، نیترات های موجود در این سبزی، به نیتریت تبدیل شده و می تواند در بدن انسان سرطان ایجاد کند. اسنفاج بلا فاصله پس از پختن باید مورد استفاده قرار بگیرد.

مواد غذایی که نباید دو بار گرم شوند: مرغ

خوردن مرغ پس از یک روز می تواند بسیار خطرناک باشد. چرا که ترکیب پروتئین تغییر کرده و باعث بروز مشکلات گوارشی مختلفی در بدن می شود. از آن جایی که مرغ نسبت به گوشت از پروتئین بیش تری تشکیل شده است، بهتر است به صورت سرد مورد استفاده قرار بگیرد. در صورتی که نیاز دارید تا مرغ را گرم کنید، به شما توصیه می کنیم که این کار را در دمای کم و طولانی مدت انجام دهید.

مواد غذایی که نباید دو بار گرم شوند

بررسی انواع مواد غذایی که نباید دو بار گرم شوند

مواد غذایی که نباید دو بار گرم شوند: کرفس

این سبزی کاربرد زیادی در پخت سوپ دارد. کرفس از مقدار زیادی نیترات تشکیل شده است که در صورت گرم شدن مجدد، به ماده خطرناک تبدیل شده و می تواند باعث بروز بیماری های مختلفی شود. در صورتی که در پخت سوپ از کرفس استفاده می کنید، در زمان مجدد آن، حتما کرفس ها را جدا کنید. از آن جایی که کرفس جزو مواد غذایی که نباید دو بار گرم شوند، می باشد، نحوه گرم نمودن آن نیز از اهمیت چشم گیری برخوردار می باشد. چرا که امروز افراد از دستگاه های ماکروفر و ماکروویو برای گرم نمودن و پخت غذا های مختلف استفاده می کنند و از عوارض آن اطلاع کافی ندارند!

مواد غذایی که نباید دو بار گرم شوند: قارچ

قارچ از دیگر مواد غذایی که نباید دو بار گرم شوند، به شمار می آید. توجه داشته باشید که این ماده غذایی یکی از شناخته شده ترین مواد محسوب می شود که تحت هیچ شرایطی نباید برای دومین مرتبه گرم شود. چرا که ترکیب پروتئین آن پس از گرم شدن دوباره تغییر خواهد کرد و مشکلات گوارشی مختلفی را برای افراد به همراه دارد. از این رو به شما توصیه می کنیم که در صورت امکان، آن را سرد سرو نمایید.

مواد غذایی که نباید دو بار گرم شوند: تخم مرغ

تخم مرغ یکی دیگر از مواد غذایی که نباید دو بار گرم شوند، می باشد. این ماده غذایی هنگامی که در معرض دمای بالا قرار می گیرد، در بدن سم ایجاد می کند. لازم به ذکر است که این اتفاق شامل غذا هایی که در پخت آن ها از تخم مرغ استفاده شده است، نمی شود. از این رو بهتر است از گرم کردن مجدد و دوباره تخم مرغ به شدت اجتناب کنید.

مواد غذایی که نباید دو بار گرم شوند: چغندر

این سبزی به دلیل داشتن مقادیر زیادی نیترات، جزو مواد غذایی مفید برای سلامتی انسان محسوب می شود. مصرف چغندر پس از گرم کردن دوباره چندان خطرناک نمی باشد. اما به شما پیشنهاد می دهیم که حتما آن را سرد میل کنید.

مواد غذایی که نباید دو بار گرم شوند

مشخصات مواد غذایی که نباید دو بار گرم شوند

خلاصه مطلب

به طور کلی مواد غذایی که نباید دو بار گرم شوند، شامل تخم مرغ، چغندر، اسفناج، کرفس، قارچ، مرغ و سیب زمینی می شود. از این رو به شما توصیه می کنیم اگر تصمیم دارید مواد غذایی و محصولات غذایی سالمی را به مشتریان خود ارائه دهید، حتما از گرم نمودن مجدد این مواد غذایی به شدت اجتناب کنید.

Back to list