دسته‌بندی نشده

ساختمان پیش ساخته مدولار

ساختمان پیش ساخته مدولار

یک ساختمان مدولار به ساختمانی میگویند که در یک کارخانه ساخته میشود و بعدش بخش های گوناگون آن برای سرهم شدن و تشکیل سازه ای واحد به سایت پروژه منتقل می شوند. در مورد این ساختمان ها خوب است بدانید که آن ها مثل خانه های سیار (mobile home) اینشکلی نیستند که به پشت یک تراکتور یا خودرو بسته بشوند و همراه با مالک خودرو در حرکتی حلزون طور به یک جای دیگر منتقل شوند ، البته منظور از امکان جابجایی این محصولات (modular home) بیشتر بر روی این موضوع پافشاری دارد که مانند خانه های سنتی ساز در همان زمین استقرار خود برپا نشده و فقط قطعاتی که در کارخانه طراحی و تولید میشوند، در این مکان مونتاژ می شوند (هرچند این ابنیه به طور دائمی روی یک زمین خاص ننشسته و براساس قوانین و تبصره هایی می توانند به مکان دیگری نیز انتقال یابند) . در اخر باید گفت که این محصول را با نام های factory-built یا کارخانه ساز، system-built یا سیستم ساز و prefab که همان کوتاه شده عبارت homes prefabricated به معنی ساختمان پیش ساخته می باشد نیز مینامند.

تفاوت ساختمان پیش ساخته مدولار با خانه های معمولی

در اول کار، به این دلیل که این محصولات در یک محیط صنعتی تولید می شوند –جایی که تمام ابزار آلات و فضای لازم طراحان  و کارگران در اختیارشان قرار دارد – می توانند درتایم زمان کوتاهی و در طی چند هفته به طور کامل ساخته شوند ، این در حالی است که در ساخت ساختمان های معمولی دیده می شود که برپا کردن آن ها تا یک سال نیز زمان میبرد. اگراز جهت های گوناگون این دو روش را در نظر بگیریم، وجود مشکلاتی در سایت پروژه نیز وجود دارد که در محیط کارخانه نیست – برای مثال سرما و گرمای شدید، بارش برف و باران و … – که خود این موارد  نیز باعث  می شوند تا ساخت این ساختمان به طور روتین و منظم پیشرفت کرده و بنا به محاسبات مسئول کنترل پروژه، در زمان تایین شده آماده بهره برداری شود .

زمانی که میخواهید سفارش یک ساختمان پیش ساخته را بدهید ، بقیه عرضه کنندگان دارای توضیحاتی مشابه و شرایطی ظاهراً یکی هستند ، اما این کیفیت کار ، قیمت ، خدمات پس از فروش و افزونه هایی که در اختیارتان می گذارند است که به انتخاب بهترین کارگزار یا پیمانکار منجر می شود ؛ از همین روی پیشنهاد می شود که با مشاهده سوابق کاری مجموعه رِسیس اِستاد و پروژه های پیشین آن از انتخاب این مجموعه اطمینان خاطر داشته باشد .

ویژگی های ساختمان پیش ساخته مدولار

  • ساختمان مدولار بعد از ساخت امکان  اینکه تغییر اندازه بدهد وجود دارد .
  • این نوع سازه ها علاوه بر طراحی نمای خارجی ، امکان طراحی داخلی به کمک نرم افزار Computer Aided Design را دارند .
  • به غیر از مصارف مسکونی (خانه – ویلا) می توانند در کسوت ساختمان های اداری و تجاری نیز ظاهر شوند .
  • این سازه ها در زمره ساختمان های دائمی و دارایی های حقیقی قرار می گیرند .
  • به علت قابلیت حمل، به طور تقریبی محدودیتی در مکان و فضای ساخت آن ها وجود ندارد.
  • ساختمان پیش ساخته مدولار به عنوان یک green building با ذات قوانین محیط زیستی یکی است .
  • شرایط بیمه (و در برخی کشور ها وام خرید مسکن یا مالیات های مربوطه) برای خانه های پیش ساخته مورد علاقه اتان و ساختمان های سنتی ساز یکسان است.
  • این سازه ها از نگاه مقاومت چیزی از سازه های معمولی کم ندارند و به عنوان مثال می توانند در برابر بادی با سرعت 175 متر بر ساعت به سهولت مقاومت کنند .
  • ساختمان پیش ساخته مدولار یک سازه از جنس آینده میباشد، پس آن را در سال های بعدی با آنها بیشتر از امروز روبه رو میشویم .
Back to list

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *