فست فود موتوری

اهمیت منو در کسب و کار های سیار

اهمیت منو در کسب و کار های سیار

اگر شما هم یکی از دارندگان و مالکین کسب و کار های سیار مانند موتور فود، فست فود موتوری، دالیا جویس و… هستید، این مطلب را از دست ندهید. تصمیم داریم به صورت تخصصی در مورد اهمیت منو در کسب و کار های سیار برای شما صحبت کنیم.

همان طور که می دانید دالیا گروپ، یکی از مجموعه های تولیدی سازه های پیش ساخته می باشد که محصولات مختلفی را به صورت سیار و هم چنین ثابت طراحی و تولید کرده است. شاید تصور کنید که یک کسب و کار سیار و پرتابل نیازی به داشتن منو ندارد. در صورتی که ما می خواهیم در این مطلب عکس این مسئله را به شما اثبات کنیم.

منو در کسب و کار های سیار، به قدری از اهمیت چشم گیری برخوردار می باشد که می تواند در میزان درآمد ماهیانه و حتی روزانه شما تاثیر گذار باشد.

معرفی انواع منو در کسب و کار های سیار

نوع منو در وهله اول به انتخاب شما بستگی دارد. البته نا گفته نماند که نوع محصولی که در سازه پیش ساخته و سیار خود ارائه می دهید، نیز از اهمیت به سزایی برخوردار می باشد. از این رو بهتر است پیش از این که برای داشتن منو اقدام نمایید، خدمات غذایی خود را طبقه بندی کنید.

در این بخش از مطلب تصمیم داریم به صورت کامل شما را با انواع منو در کسب و کار های سیار آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

منو در کسب و کار های سیار

بررسی اهمیت منو در کسب و کار های سیار

معرفی منو ثابت

این نوع از منو ها، جزو منو هایی محسوب می شوند که هر روز در رستوران های معمولی تکرار می گردند. این نوع منو ها به طور معمول بر روی یک برد به نمایش در می آیند و یا به صورت چاپی و گاهی اوقات بر روی لمینت، در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

بخش هایی که در منو ثابت درج می شوند شامل پیش غذا، انواع سالاد، غذا های اصلی، غذا های جانبی، دسر ها و نوشیدنی ها می شود.

منو چرخشی

این نوع منو برای خدمات غیر تجاری برای یک گروه مشتری مدام تکرار می شود. مانند غذای مدارس و کارمندان. با توجه به نیاز های مشتریان که از الگویی خاص و مشخص پیروی می کند، بر قاعده خاصی در هر روز تکرار می شود.

منو های روزانه

این نوع از منو ها بر اساس ایونت و مراسم خاصی تهیه می شوند و صرفا به منظور یک بار پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرند.

اصول برنامه منو در کسب و کار های سیار

اگر تصمیم دارید که یک منو مطلوب برای کسب و کار سیار خود تهیه نمایید، باید با اصول برنامه ریزی منو که شامل تعادل، کیفیت تغذیه، بافت، چاشنی ها و… آشنا شوید. شما به عنوان مدیر یک کسب و کار سیار باید به درستی تصمیم بگیرید که چه غذا و یا چه غذا هایی را در محیط کاربری که در اختیار دارید، ارائه می دهید.

برای این تصمیم گیری لازم است پیش از هر چیزی تجهیزات مورد نیاز خود را بررسی کنید و در مورد غذا هایی که می خواهید آن ها را به مشتریان خود ارائه دهید، لوازم و وسایل مورد نیاز خود را تهیه نمایید.

چه عواملی بر روی تهیه منو در کسب و کار های سیار تاثیر گذار می باشند؟

همان طور که پیش تر گفته شد، پیش از این که برای تهیه منو برای کسب و کار سیار خود اقدام نمایید، باید حتما تجهیزات مورد نیاز خود را فراهم نمایید. به طور مثال شما این امکان را ندارید که انواع پیتزا ها را در منو خود درج کنید اما حتی یک فر پیتزا در اتاقک فست فود موتوری خود نداشته باشید!

در این صورت مشتری اعتمادش را نسبت به کسب و کار شما از دست می دهد و این مسئله می تواند باعث بد جلوه دادن برند شما شود. در این بخش از مطلب به صورت کامل عواملی را که در تهیه منو در کسب و کار های سیار تاثیر گذار می باشند را شرح می دهیم.

منو در کسب و کار های سیار

عوامل تاثیر گذار بر روی اهمیت منو در کسب و کار های سیار

رضایت مشتری

بهتر است پس از تهیه نمودن تجهیزات، حتما بازار هدف خود را مشخص کنید. شما بسته به محلی که کسب و کار سیار خود را مستقر نموده اید، باید مشتریانی که دارید را شناسایی کنید و خود را جای آن ها بگذارید تا بتوانید تصمیم درستی برای گزینه های قابل ارائه در منو بگیرید.

به شما توصیه می کنیم که برای بیش تر ذائقه ها، غذا و یا غذا هایی را در نظر بگیرید. اما بهتر است تا بر روی قشری خاص از مشتریان فوکوس کنید تا بتوانید هر چه بیش تر و بهتر برند خود را در ذهن آن ها حک نمایید.

تاثیر قوانین دولتی در تغذیه

این که شما اطلاعات و دانش خود را در زمینه تغذیه بالا ببرید، در واقع به شما کمک می کند تا به شکلی تخصصی تر و با آگاهی کامل کسب و کار سیار خود را آغاز نمایید. به طور مثال استفاده از تبلیغ های تغذیه ای مانند پرس های کوچک تر، غذا های قومی، رژیم های بدون گلوتن و… می توانند بر روی منو تاثیر گذار باشند.

حتما ارزش غذایی هر یک آیتم هایی که تصمیم دارید در منو خود تعبیه کنید را در نظر بگیرید. شما به عنوان یک آشپز و شخصی که می خواهد از طریق طبخ و فروش مواد غذایی کسب درآمد کند، وظیفه دارید تا غذایی سالم و با ارزش غذایی متناسب را به مشتریان خود ارائه دهید.

زیبایی شناختی

مسئله زیبایی شناختی نباید تحت هیچ شرایطی فراموش شود. حتما به بافت، رنگ، شکل ظاهر، تهیه و ارائه مواد غذایی فکر کنید. حتی شما می توانید برای اشتها برانگیز تر شدن منو خود، از عکس غذا هایی که ارائه می دهید، استفاده نمایید.

تصمیمات مدیریت

برنامه ریزی یک منو خوب به عوامل زیر بستگی دارد:

  • هزینه های غذایی و اهداف بودجه
  • قابلیت تولید، از جمله تجهیزات و پرسنل
  • نوع خدمات و سیستم تحویل غذا
  • در دسترس بودن مواد غذایی
  • فلسفه تجارت و عملکرد خدمات غذایی

نکاتی در مورد تهیه منو در کسب و کار های سیار

توجه داشته باشید که اگر در حال برنامه ریزی منو برای کسب و کار سیار خود هستید، باید آن را با در نظر گرفتن عملکرد خود تطبیق دهید. به طور مثال اگر برای ناهار منو تهیه می کنید، و انواع سوپ، سالاد، ساندویچ، پیتزا، سینی های پر، غذا های جانبی، دسر و نوشیدنی را در آن جای داده اید، باید به طبقه بندی منو نیز دقت نمایید. چرا که ممکن است غذا هایی که ارائه می دهید هیچ ربطی به یکدیگر نداشته باشند.

در واقع شما موظف هستید تا منو خود را طبقه بندی کنید. همین طور اگر غذایی را به صورت روزانه ارائه می دهید، حتما ذکر روز و نام غذا در منو اجباری می باشد. از این رو می توانید تاثیر منو در کسب و کار های سیار را مشاهده کنید.

پس از این که آیتم های منو در کسب و کار سیار شما مشخص شد، وقت آن رسیده است که برای چاپ آن تصمیم بگیرید. در منو های چاپی مشتری فرصت دارد تا با خیالی آسوده، غذای مورد علاقه خود را انتخاب کند. این مسئله از نظر روانشناسی تاثیری مثبت بر روی انتخاب و خرید مشتری می گذارد.

همین طور شما باید به گونه ای آیتم ها را در منو چیدمان کنید که همگی آن ها در معرض دید مشتری قرار بگیرند. شما می توانید توضیحات لازم مربوط به ترکیبات را در جلوی هر آیتم ذکر نمایید.

منو در کسب و کار های سیار

نکاتی در مورد تهیه منو در کسب و کار های سیار

در صورتی که بتوانید درست و دقیق هر یک از آیتم های منو خود را به همراه ترکیبات شرح دهید، شک نکنید که هر روز تعداد مشتری های شما بیش تر خواهد شد. در ادامه مواردی را برای داشتن بی نقص ترین منو در کسب و کار های سیار نام برده ایم:

  • کمیت
  • کیفیت
  • قیمت
  • اسامی برند
  • شناخت محصول
  • منشا
  • کلمات جذاب
  • روش تهیه غذا
  • ارائه شفاهی و تصویری
  • رژیمی و تغذیه ای
Back to list